نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تقاضای راه اندازی 6 صندوق سرمایه گذاری جسورانه در دست بررسی سازمان بورس

علی سعیدی روز شنبه در آیین امضاء تفاهم نامه همکاری دو جانبه و رونمایی از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه با ابراز امیدواری بر اینکه موافقت این 6 صندوق نیزتا پایان سال جاری انجام شود و شاهد راه اندازی این صندوق ها باشیم افزود: سرمایه اولیه پنج صندوق سرمایه گذاری جسورانه راه اندازی شده 1400 میلیارد ریال است که بخشی از آن از طریق موسسان وبخشی نیز از طریق بازار سرمایه و پذیره نویسی تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: امیدواریم با افزایش ارایه طرح های دانش بنیان به صندوق های سرمایه گذاری جسورانه ،شاهد افزایش سرمایه این صندوق نیز باشیم.
سعیدی اظهارکرد: بر اساس دستورالعمل مصوب برای اینکه راه اندازی این صندوق ها تسهیل شود، کمیته بررسی تشکیل خواهد شد که در شرکت فرابورس مستقر خواهد شد و اقدامات اولیه برای بررسی ها طرح ها به لحاظ نوآوری در آن کمیته تصمیم گیری خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه صندوق های سرمایه گذاری جسورانه در کشور فعال هستند اما اساسنامه های برای حمایت از این صندوق ها وجود نداشته است گفت: امروز موافقت اصولی پنج صندوق سرمایه گذاری جسورانه اعطا شد و عمده فعالیت این صندوق هادر حوزه فین تک( خدمات نوین مالی و پرداخت) ، زیست فناوری ، سلامت و دارو و نانو فناوری است.
ارزش آفرین سرآوا ، پارتین ، سلامت رویان پارسیان ، توسعه آرمانی و یکم آرمان آتی ، پنج صندوق سرمایه گذاری جسورانه ای هستند که امروز با حضور ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادارموافقت اصولی خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار گرفتند.

***ترجمه اساسنامه راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه 
مدیرعامل فرا بورس ایران نیز گفت: اساسنامه راه اندازی صندوق های جسورانه در مرکز تحقیقات سازمان بورس و اوراق بهادارت در حال ترجمه است.
امیرهامونی افزود: برای تدوین اساسنامه صندوق سرمایه گذاری جسورانه بالغ بر 70 نشست تخصصی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است و امروز با تدوین این اساسنامه شاهد آغاز فعالیت پنج صندوق سرمایه گذاری خطرپذیردر کشور هستیم.
وی بیان کرد: با وجود اینکه این اقدام در ابتدای راه است اما تقاضای سرمایه گذاری خارجی در این زمینه وجود دارد به طوریکه یک تقاضا به سازمان بورس و اوراق بهادار ایران برای فعالیت در این بخش و سرمایه گذاری بر روی طرح ها و ایده های دانش بنیان ایرانی ارایه شده است.
هامونی افزود: در حال حاضر سعی داریم اساسنامه این صندوق به زبان حقوقی برای علاقمند به فعالیت در این حوزه ترجمه شود.
هامونی بیان کرد: راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه در جهت اقتصاد دانش بنیان و ترویج فرهنگ ئدانش بنیان در کشور است .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل