هدایت سفینه آمریکائی توسط فضانورد روس

روز گذشته یکی از مقامات دایره فضانوردی و راکت روسیه rocket and space sphere اعلام کرد : " احتمالا در بین مسافرانی که توسط یک فضاپیمای ساخت امریکا قرار است به ایستگاه فضائی بین المللی اعزام شوند ، یک فضانورد روسیه نیز قرار دارد . این فضاپیمای تجاری قرار است در اواخر سال 2017 یا اوایل سال 2018 میلادی ، گروهی از گردشگران فضائی را به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل کند . "

این موضوع از سوی مقامات آمریکائی نیز تائید شده و بر اساس اظهارات رسمی مجریان پروژه فوق ، طرف آمریکائی در قرارداد منعقد شده با روسیه ، پیش بینی کرده است که یکی از پرسنل کادر پروازی فضاپیمای CST-100 ، از میان فضانوردان روسیه انتخاب شوند .

بر اساس اطلاعات منتشر شده ، این فضانورد روسی از بین یکی از کیهان نوردان مشهور روسیه انتخاب خواهد شد . افراد نامزد در این فهرست عبارتند از :  اولگ کوتف Oleg Kotov ، آلکساندر کالری ، فدور یورچیخین Fedor Yurchikhin و اولگ آرتمیف Oleg Artemyev .

بر همین اساس ، سازمان فضائی روسیه موظف است تا پایان سال جاری میلادی ، گزینه قطعی و مورد تائید خود را از بین این فضانوردان انتخاب کرده و به مسئولان امریکائی اعلام کند .

لازم به توضیح است که مراکز مهم فضائی و علوم کیهان نوردی روسیه از جمله سازمان فضائی روسیه Roscosmos ، مرکز پژوهش های علمی یوری گاگارین Yuri A. Gagarin State Scientific Research و مرکز آزمایش و تمرین فضانوردان Testing Cosmonaut Training Center (GCTC) هنوز به صورت رسمی در این مورد اطلاعاتی را ارائه نداده اند و تمامی موارد به صورت غیر رسمی عنوان شده است .

بر اساس گزارش های منتشر شده پیشین ،  فضاپیمای ترابری CST-100 که توسط کمپانی بوئینگ در حال ساخت و طراحی است ، دارای یک کپسول فضائی با  ظرفیت چهار نفر است که از این میان سه فضانورد آمریکائی و یک فضانورد روسی نخستین مسافران آن را تشکیل می دهند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا