کمک هزینه تحصیلی دکترا برای دختر 10 ساله فرانسوی

یک دختر ده ساله فرانسوی به نام ایوا (Eva) پس از درخواست برای یک طرح آموزشی برای ساخت روباتی که می تواند در خیابان راه برود و مردم را خوشحال کند جوامع علمی را با شگفتی روبرو کرده است.

مرکز فایو بای فایو برای ارائه خدمات مربوط به تحقیقات در سطح دکترا مشهور است و به این ترتیب می توان گفت که این دختر کوچک موفق شده است تا پروژه خود را در سطح دکتری مورد تائید قرار داده و توسط این سازمان بورسیه شود.

بر اساس گفته های گروه فایو بای فایو (Five by Five) که مسئول هماهنگی بورسیه های آموزشی تابستان است او در یکی از نامه درخواست خود این گونه می نویسد: «خیابان های پاریس غمگین هستند. من می خواهم روباتی بسازم که آنها را دوباره خوشحال کند. هم اکنون نحوه کد نویسی روبات های تایمو (Thymio) را آغاز کرده ام اما با ساخت آن مشکل دارم. من می خواهم به این برنامه ملحق شوم و از مربیان کمک بگیرم.»

کت بورلونگان (Kat Borlongan) به عنوان یکی از مقامات این مرکز از این ایده بسیار استقبال کرده و به نامه اوا این گونه پاسخ داد: «تو به وضوح بیان کردی که در ساخت روبات خودت با مشکل مواجه شده ای و نیاز به کمک داری. اقرار کردن به این موضوع بسیار شجاعانه است و همین هم ما را متقاعد کرد تا در این پروژه به تو کمک کنیم. فروتنی و تمایل به یادگیری به منظور پا فراتر گذاشتن از محدودیت های ما قلب و روح نوآوری است.»

به این ترتیب او هم اکنون با یکی از محققان برجسته بزرگسال در این مرکز همکاری خواهد داشت و در محیط یاد شده مستقر شده و در کنار افراد متخصص در زمینه فناوری به یادگیری کد نویسی می پردازد. شایان ذکر است که مرکز فایو بای فایو برای ارائه خدمات مربوط به تحقیقات در سطح دکترا مشهور است و به این ترتیب می توان گفت که این دختر کوچک موفق شده است تا پروژه خود را در سطح دکتری مورد تائید قرار داده و توسط این سازمان بورسیه شود.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا