انقلاب صنعتی چهارم در فضایی جدید از محصولات صنعتی

بازسازی مجدد صنعت تولید 

این انقلاب بازسازی کامل تمام پروسه تولید را در برمی گیرد. تبدیل آنالوگ به دیجیتال و گردش کار مرکزی به پروسه تولید غیرمتمرکز. برنامه دیجیتال جامع هزینه های تولید را کاهش می دهد و منبعی کارآمد و مشتری مدار است در عین حال مدل‌های جدید تجارت، محصولات خلاقانه و سرویس‌های جدید، ایجاد خواهد کرد.

ماشین آلات و کارخانجات مهندسی در کنار صنایع الکترونیک در میان قوی ترین صنایع آلمان قرار دارند. سیستم‌های تولید خود کنترلی، فعال با کمک سنسورها و فعال توسط اینترنت، آینده ماشین‌ها را شکل می دهند. بر اساس سیستم فیزیکی سایبری تولید، سفارش‌ها از طریق کل زنجیره ارزش‌گذاری، قادر به هدایت خود هستند.

تحقیقات جهانی در اروپا در حال توسعه نرم افزار و روشی برای تجزیه و تحلیل داده های دیجیتال صنعتی هستند. در آینده صنعت تولید شامل ماشین‌ها و لوازم مجهز به سنسورهایی می شود که به طور مداوم در حال جمع آوری داده ها در خصوص وضعیت، محل کار، موقعیت و شیوه های استفاده می شوند. با تجزیه و تحلیل و آنالیز مرتبط این داده ها به پروسه ای کارآمدتر تبدیل می شود و به بهینه سازی و مراقبت و پیشگیری از خراب شدن این ماشین‌ها و تجهیزات کمک می کند. این مساله به شناسایی سریع ایرادات کمک می کند و به صرفه جویی در هزینه ها می انجامد.

اینترنت صنعتی که به آن همچنین انقلاب چهارم صنعتی گفته می شود یک جهش کوانتومی است که مردم، ماشین آلات و داده ها را با هم یکی کرده و ما را قادر می سازد تا کارآمدی محصولات را در طول چرخه حیاتشان بهبود ببخشیم. برای مشتریان‌مان این مساله منتج به افزایش بهره وری در طول دوران استفاده از محصول می شود.

پیدایش  انقلاب صنعتی چهارم  در کارخانه ها

طلوع انقلاب صنعتی چهارم در فضایی جدید از محصولات صنعتی - فردانما - آینده صنعت تولید صنعتی ۴

در آینده، پروسه تولید، انسان، ماشین و محصول برای ایجاد پروسه تولید محصول خود سازمان یافته با هم درارتباط خواهند بود. محصول به تنهایی حامل اطلاعات حیاتی خواهد بود. با استفاده از تکنولوژی انقلاب صنعتی چهارم، محصولات به نوبه خود تصمیم می گیرند که چه زمان و چطور تولید شوند. در تمام آلمان، شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی در حال کار کردن با همدیگر برای خلق نرم افزارهای جدید هستند.  ارتباط میان مردم، ماشین آلات، محصولات و تولیدات باید در زمان حقیقی برقرار شود. به این ترتیب تمام پروسه تولید از تامین محصول تا تحویل می تواند بهینه سازی و آماده سفارش شود.

در یک طرف زنجیره، ما کارخانه های هوشمند را داریم که کیفیت تولیدات را بهبود می بخشند و در سمت دیگر محصولات هوشمند و خدمات اطلاعات محور را داریم در شرایطی که با توجه به محصولات هوشمند شرایط خیلی خوبی را داریم. ما باید توسعه بیشتری در زمینه کشف اطلاعات مربوط به داده های اطلاعات محور داشته باشیم.

اینترنت اشیا کلیدی ترین ابزار در انقلاب صنعتی چهارم

طلوع انقلاب صنعتی چهارم در فضایی جدید از محصولات صنعتی - فردانما - آینده صنعت تولید صنعتی ۱

با اینترنتی شدن، محصولات و دستگاه‌ها به صورت خودکارتوسط سنسورهای هوشمند شناسایی می شوند. آنها از طریق اینترنت با همدیگر مرتبط هستند. به این ترتیب اطلاعات ارزشمند به دست آمده و آنالیز می شود. اگرچه امنیت این اطلاعات برای موفقیت و کارآمد بودن انقلاب صنعتی چهارم گزینه ای حیاتی و نکته ای کلیدی در تحقیقات آی بی ام است.

اینترنت اشیا در انقلاب صنعتی چهارم، زنجیره تامین جهانی را خلق می کند و جهان ما را به جهان اطلاعات اقتصادی تبدیل می کند. بنابراین برخورداری از امنیت جهانی و داده های استاندارد مورد نیاز است تا بتواند به ما در خصوص توسعه بازار در بخش محصولات جدید و سرویس ها اطمینان دهد و شرکت‌ها بتوانند این اطمینان را به مصرف کنندگان منتقل کنند. با توجه به آموزش‌های تخصصی فنی و حرفه ای و شبکه عالی دانشگاه‌ها در آلمان مشتمل بر امکانات تحقیقاتی که با انقلاب صنعتی چهارم در ارتباط مستقیم است و اینترنتی شدن همه چیز در کنار تجربه و کیفیت، آلمان در موقعیتی استثنایی برای جذب بهترین و روشن ترین راه‌ها قرار دارد.

موسسه تحقیقاتی آلمان در میان هدایت کنندگان پیشتاز جهان در قبول چالش‌های انقلاب صنعتی چهارم است. مرکز تحقیقات آلمان برای هوش مصنوعی و یک کارخانه هوشمند دیگر در همکاری با صنایع دیگر برای ساخت نخستین کارخانه فروش متقابل محصولات از نوع انقلاب چهارم صنعتی پیش قدم شده اند.

این مساله نشان می دهد که اطلاعات تکنولوژیک چقدر پیچیده در اتوماسیون شرکت‌ها بهینه سازی شده اند.

نقش حیاتی سرویس های ابری

انقلاب صنعتی چهارم دیدگاهی از شبکه های پیش روست و تنها در شبکه کار می کند. شرکت‌ها باید از طریق شبکه به هم متصل شوند و این شرکا باید به زبان یکسانی با هم سخن بگویند. این مساله فقط به ارتباطات انسانی برنمی گردد بلکه مربوط به تکنولوژی هم می شود. تمام ماشین‌ها باید به یک زبان سخن بگویند. به همین منظور باید استانداردهایی داشته باشیم و استانداردها باید با هم توسعه پیدا کنند.

موسسه فرانهوفر موسسه ای شناخته شده در تمام جهان به خاطر تحقیقاتش در بخش صنعت جامع انقلاب صنعتی چهارم است. خط تولید هوشمند برای صنعت اتوموبیل سازی در این موسسه توسعه پیدا کرده است.

شبکه سنسورها اجازه می دهد تولید منعطف بدنه های مختلف اتومبیل در یک خط تولید مشترک ایجاد شود.

در آینده پروسه های منعطف تری هم خواهیم داشت. برای مثال به بخش اتوموبیل فکر کنید. از بخش بدنه گرفته که بخش‌هایی که خودرو را روی هم سوار کرده و به طور مستقیم تحویل به نمایندگی همه در اینجا انجام می شود. هزینه ها را کاهش داده می‌شوند، زمان تحویل به بازار را کوتاه تر و پتانسیل عظیمی برای بهینه سازی در کل پیش بینی می شود.

اگر داده ها در بخش‌های مختلف کارخانه برای مثال با هم مقایسه کنیم و اتوموبیل و سنسورهای هواشناسی را با سازمان هواشناسی یا شرکت‌های بیمه را به هم متصل کنیم، به دیدگاهی جدید دست پیدا می کنیم و یک مدل تجاری کاملا جدید را با آنالیز مرکزی و مرتبط کردن این حجم عظیم اطلاعات به بازار ارایه داده می شود.

بیایید آینده را با هم بسازیم و بخشی از انقلاب صنعتی چهارم باشیم.

منبع:فردانما

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا