نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کمک به کودکان معلول با فناوری رباتیک

کمک به بیماران آتروفی عضلانی نخاعی با فناوری رباتیک

مدتهاست که درباره اسکلت خارجی صحبت می شود، هرچند بیشتر این اسکلت‌های خارجی برای تقویت و قدرتمندتر کردن کارکنان پیر در بندرها مورد بحث واقع شده‌‌اند. یک شرکت تصمیم گرفته تا کاری متفاوت انجام دهد: ساخت یک اسکلت خارجی در ابعاد بچگانه که به کودکان معلول، قابلیت حرکت را باز می‌گرداند. اسکلت رباتیک بسط‌پذیر که برای کودکان ۳ تا ۱۴ ساله قابل استفاده است، با هدف کمک به کودکان مبتلا به بیماری آتروفی عضلانی نخاعی ساخته شده است.

محققان اسپانیایی در انجمن تحقیقات ملی اسپانیا این اسکلت خارجی را ساخته و آن را بر اساس عضلات انسان مدل کرده‌اند. فناوری رباتیک بکار رفته در این اسکت شامل مجموعه‌ای از سنسورها و موتورها، قصد بیمار برای حرکت را حس کرده و بر اساس آن واکنش نشان می‌دهند.

فاز اول آزمایش های این اسکلت خارجی

این اسکلت ۱۲ کیلوگرم وزن دارد و از جهت اینکه به کودکان تجربه احساس راه رفتن برای اولین بار را می‌دهد، بسیار جذاب است. این دستگاه نه تنها به کودکان کمک می‌کند تا راه بروند بلکه از اسکولیوز (انحراف جانبی ستون مهره‌ها) نیز جلوگیری می‌کند. در حال حاضر این دستگاه مراحل تحقیق و توسعه خود را طی می‌کند و در بیمارستان‌های منتخب در دست استفاده است. هرچند تیم تحقیقاتی به دنبال بهبود عملکرد دستگاه است به گونه‌ای که بیماران بتوانند آن را در خانه نیز بپوشند.

هدف نهایی بهبود کامل معلولین

هدف نهایی این دستگاه درمان کودکان معلول و بهبود کیفیت زندگی آنهاست. دو بیمارستان در اسپانیا در حال تست اسکلت خارجی و انجام آزمایشگاه‌های بالینی هستند. تیم تحقیق امیدوار است که آثار درمانی این دستگاه بر اساس آزمایشگاه‌های بالینی اثبات شود.

منبع:فردانما

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل