افزایش جهانی سرعت اینترنت

کره جنوبی از نظر آماری سریع ترین اینترنت جهان را در اختیار دارد و به نظر می رسد که این کشور همچنان این عنوان را برای خود حفظ خواهد کرد ولی بر اساس اطلاعات منتشر شده، قرار است تا سرعت اینترنت در سراسر جهان دستخوش تغییراتی شده و بهبود یابد.

نسخه 4 آی پی در حال رسیدن به مرز اشباع شدن است و مهاجرت به نسخه 6 به عنوان یک امر ضروری باید در دستور کار کشورهای مختلف قرار داشته باشد ولی به نظر نمی رسد که همه کشورها مانند بلژیک به اهمیت تطبیق سریع با این فناوری پی برده باشند.

بر اساس این اطلاعات، میانگین سرعت جهانی اتصال به شبکه اینترنت قرار است تا به 6.3 مگابیت بر ثانیه  برسد که این امر به واسطه تطبیق به فناوری های جدید در برخی از کشورها ممکن شده است. این فناوری جدید، آی پی نسخه 6 است که در کشورهایی مانند بلژیک با ایجاد بیشترین تغییر همراه بوده است.

برای نمونه و جهت درک بهتر این تغییرات سرعت می توان گفت که کشور انگلستان به واسطه این فناوری جدید قرار است تا از اینترنت همراهی با سرعت 27.9 مگابیت بر ثانیه  بهره مند شود. البته در نقطه مقابل نیز کشورهایی وجود دارند که سرعت اینترنت چندان مطلوبی ندارند و از میان آنها می توان به الجزایر با 2.2 مگابیت بر ثانیه  اشاره کرد.

شایان ذکر است که نسخه 4 آی پی در حال رسیدن به مرز اشباع شدن است و مهاجرت به نسخه 6 به عنوان یک امر ضروری باید در دستور کار کشورهای مختلف قرار داشته باشد ولی به نظر نمی رسد که همه کشورها مانند بلژیک به اهمیت تطبیق سریع با این فناوری پی برده باشند.

صد البته ساختار اینترنتی کشور ما نیز به عنوان یکی از کندترین مسیرهای دسترسی به شبکه های جهانی، همچنان به تغییراتی بزرگ نیاز خواهد داشت تا بتواند به سطحی مطلوب در نزدیکی استانداردهای بین المللی برسد. البته با توجه به ورود زیرساخت های شبکه 4G به کشور در طول چند سال گذشته می توان امیدوار بود که این جهش به زودی در کشور ما نیز مشاهده گردد.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا