نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اسکن چشم برای باز کردن قفل تلفن همراه

روش های امنیتی ورود به تلفن های همراه هوشمند را می توان در طول چند سال اخیر با پیشرفتی بسیار چشمگیر روبرو دانست. در این میان روش های ایستا و قابل کپی شدنی مانند استفاده از رمز عبور به تدریج جای خود را به روش هایی پویاتر دادند که احتمال کپی شدن آنها بسیار کمتر هست.

گفته می شود که اسکنر چشمی یاد شده قرار است تا در بخش جلویی دستگاه تعبیه شود و فرایند تشخیص چشم کاربر نیز به کمک یک دوربین 5 مگاپیکسلی انجام خواهد شد.

در حال حاضر استفاده از اسکنر اثر انگشت بر روی تلفن های همراه هوشمند در حال همه گیر شدن است و حتی شاهد ساخت تلفن های همراه ارزان قیمتی هستیم که به این امکان مجهز هستند. با این وجود به نظر می رسد که شرکت های بزرگ موجود در بازار تلفن های همراه هوشمند قصد ندارند تا به این فناوری تکیه کنند و به سراغ روش هایی مدرن تر خواهند رفت.

شرکت سامسونگ بر اساس گزارش های منتشر شده قرار است تا سری جدید فبلت های (تلفن های همراه هوشمند دارای نمایشگر بزرگ که در رده ای بین تلفن همراه و تبلت طبقه بندی می شوند) خود را به مدرن ترین روش ممکن برای شناسایی صاحب دستگاه مجهز سازد.

به این ترتیب این دستگاه ها که سری گلکسی نوت نام دارند قرار است تا بتوانند از اسکن چشم کاربر برای تائید هویت او استفاده کنند. علاوه بر این نیز مشخصات دیگری از نسل جدید این سری که گلکسی نوت 7 نام دارد را می توان نمایشگر 5.7 اینچی و دوربین 12 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دانست.

گفته می شود که اسکنر چشمی یاد شده قرار است تا در بخش جلویی دستگاه تعبیه شود و فرایند تشخیص چشم کاربر نیز به کمک یک دوربین 5 مگاپیکسلی انجام خواهد شد. تاریخ ثابت کرده است که فناوری های لوکس علیرغم ایجاد افزایش قیمت بسیار بالا بر روی محصولات می توانند موجب فروش بالای آنها شوند و به نظر می رسد که این بار سامسونگ برخلاف ماجرای اسکنر اثر انگشت، از اپل پیشی گرفته است.

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل