با مصرف غلات عمر خود را افزایش دهید

مطالعات پژوهشگران دانشکده سلامت عمومی در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که خوردن غلات کامل به همرا سبوس، خطر مرگ را تا پانزده درصد کاهش می دهد. بر اساس این مطالعات، خوردن غلات کامل و سبوس غلات به همراه دانه های آن، باعث کم شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بالا رفتن سطح سلامت قلب و عروق در انسان شده و احتمال عوارض قلبی را تا بیست درصد کاهش می دهد.

جایگزین کردن غلات کامل به جای آرد های سفید تصفیه شده و کم کردن میزان استفاده از گوشت قرمز ، می تواند تاثیری شگفت انگیز و بسیار موثر در سلامت جسمانی و طول عمر انسان داشته باشد . 

در همین زمینه دکتر چی سون دستیار پرفسور در دانشکده تغذیه مدرسه بهداشت و سلامت عمومی هاروارد  و پژوهشگر ارشد این پروژه تحقیقاتی اعلام کرد: مطالعات جدید ما با کشف رابطه ای علمی میان تاثیر خوردن غلات کامل و بیماری های قلبی – عروقی ، نظرات پیشین متخصصین تغذیه را که اعتقاد داشتند خوردن غلات کامل یکی از بهترین و سالم ترین انواع تغذیه برای سلامت بدن انسان است ، تائید و به طور علمی اثبات کرد.

تیم پژوهشی دانشگاه هاروارد برای دستیابی به این نتیجه، اقدام به مطالعه و بررسی اطلاعات پزشکی 74 هزار زن و 43 هزار مرد در فاصله سال های 1980 تا 2010 میلادی کرده اند. لازم به توضیح است که در این پژوهش ها، از نتایج تحقیقات مشابه و مرتبط با موضوع فوق که توسط سایر پژوهشگران انجام شده بود نیز ، استفاده شده است.

بر اساس این تحقیقات ، جایگزین کردن غلات کامل به جای آرد های سفید تصفیه شده و کم کردن میزان استفاده از گوشت قرمز ، می تواند تاثیری شگفت انگیز و بسیار موثر در سلامت جسمانی و طول عمر انسان داشته باشد . البته باید خاطر نشان کرد که این تحقیقات نتوانست دلیل مشخص و علمی در مورد ارتباط مصرف غلات و احتمال ابتلا به سرطان ارائه دهد و به همین دلیل پژوهش های این حوزه هم چنان ادامه دارد.

شرح کامل این تحقیقات و نتایج به دست آمده از آن در مجله پزشکی داخلی جاما JAMA Internal Medicine به چاپ رسیده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا