نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جایزه مصطفی (ص) محور برقراری ارتباط بین دانشمندان جهان اسلام

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)؛ عبدالمهدی اجلالی ضمن تقدیر از بنیانگذاران جایزه مصطفی(ص)، گفت: این اسم که برگرفته از نام پیامبر اکرم(ص) است، نامی است که همه آن را می شناسند لذا چنین انتخاب شایسته ای جای تبریک دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 300 جایزه در سطح جهان به افراد نخبه اهدا می شود و همه آنها جایزه های معتبری محسوب می شوند، اظهار کرد: باید گفت که جایزه مصطفی(ص) مختص حوزه علم و فناوری در جهان اسلام است که از این حیث خیلی با اهمیت بوده و برای مملکت های اسلامی مهم محسوب می شود.
اجلالی با تاکید بر اینکه نقش علم و فناوری در حوزه توسعه صنعت، بارز است، افزود: جایزه مصطفی(ص) با توجه به اهدافی که دارد می تواند دستاوردهای بسیاری به همراه داشته باشد که خروج جهان اسلام از زیر سلطه ابرقدرت ها، یکی از این دستاوردها است.
رئیس گروه مهندسان برجسته بیان کرد: جایزه مصطفی(ص) بسیار مفید است و مسلمانان باید با بینش خاصی این جایزه را موجب افتخار جهان اسلام بدانند و به سمت آن حرکت کنند.
وی با بیان اینکه دستاورد جایزه مصطفی(ص) می تواند در رفع موارد ذکر شده نقش خوبی را ایفا کند، گفت: زمانی که افراد منافع شخصیشان را بر منافع اجتماعی ترجیح می دهند، نمی توان خیلی به سمت صلح و ثبات حرکت کرد.
اجلالی تاکید کرد: وقف در حوزه علم و فناوری دستاورد شاخصی است که در جامعه اثرگذار است و امیدوارم وقف در حوزه علم و فناوری جزء ارکان و سیاست های کشور قرار بگیرد البته تاکنون وقف مساجد و غیره خیلی انجام شده لذا باید وقف در حوزه علم و فناوری گسترش یابد و این ایده به خوبی اتفاق افتاده است.
رئیس گروه مهندسان برجسته با اشاره به اینکه گسترش وقف در حوزه علم و فناوری یکی از اهداف برگزاری جایزه مصطفی(ص) است که جای تقدیر دارد،افزود:جای این جایزه همیشه خالی بوده و امیدوارم این امر بتواند جوانان، دانشمندان، اساتید و بزرگان دین را به سمت گسترش علم سوق دهد و حتی افراد نخبه سایر کشورها را نیز به کشورشان بازگرداند.
وی اظهارکرد: جایزه مصطفی(ص) می تواند ویژگی های مسلمان بودن را برای همه بارز کند و این اتفاق، دستاورد مهمی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل