بهبود کیفیت تصاویر در نقشه گوگل

فناوری های جدید بر پایه سیستم موقعیت یاب جهانی و تصاویر ماهواره ای را می توان تحولاتی بزرگ در زمینه دانش جغرافیایی آنلاین دانست، با این وجود باید گفت که در برخی از موارد این فناوری به علت پایین بودن کیفیت تصاویر، عملا کاربری چندانی ندارند.

میزان تار بودن تصویر در این تصاویر بسیار کمتر است و مکان های نشان داده شده در آن دقیق است. همچنین هم اکنون به سادگی و بدون نیاز به نصب نرم افزارهای اضافی می توانید با جستجوی منطقه موردنظر خود نیز از این امکان گوگل بهره مند شوید.

برای نمونه شرکت گوگل با فناوری های خدماتی ویژه ای مانند نظیر گوگل ارت و نقشه گوگل (گوگل مپ) توانسته است تا بسیاری از فعالیت های مربوط به این رده را آسان کند ولی کیفیت تصاویر در برخی از موارد موجب می شود تا به هیچ عنوان نتوان بر روی این سیستم ها حساب باز کرد.

به همین دلیل نیز این گوگل هر چند ماه یک بار با استفاده از تصویر برداری ماهواره ای، سرویس های یاد شده را بهبود می بخشد. این شرکت به زودی به عنوان یکی از بخش های فعالیت هایش در زمینه بهتر کردن تجربه استفاده از این سرویس ها تصویرهایی با کیفیت بالاتر را برای سرویس های یاد شده ارائه خواهد کرد. کاربران هم اکنون به لطف آخرین اطلاعات به دست آمده از ماهواره لندست 8 (Landsat 8) و روش های جدید پردازشی اجرا شده توسط گوگل می توانند به راحتی با استفاده از این سرویس ها به تصویر برداری شفاف تر مناطق مختلف جهان پی ببرند.

در ابتدای این خبر می توانید یکی از تصاویر نمونه منتشر شده توسط این کمپانی را مشاهده کرده و  به راحتی تفاوت ایحاد شده را احساس کنید. میزان تار بودن تصویر در این تصاویر بسیار کمتر است و مکان های نشان داده شده در آن دقیق است. همچنین هم اکنون به سادگی و بدون نیاز به نصب نرم افزارهای اضافی می توانید با جستجوی منطقه موردنظر خود نیز از این امکان گوگل بهره مند شوید.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا