نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تا سال ۲۰۱۸ مرد آهنی وارد نیروهای ویژه آمریکا می شود

آنها زرهی خواهند داشت که از مایعی ویژه استفاده می‌کند که در چند میلی ثانیه جامد می‌شود؛ و همچنین دارای یک موتور قوی بسیار کوچک است که سیستم‌های این زره را شارژ مجدد می‌کند.

همه ما در فیلم‌ها دیده‌ایم که مرد آهنی چه توانایی‌هایی دارد و صدالبته که این توانمندی‌ها از جمله جذب کردن و گرفتن گلوله‌ها بسیار تأثیرگذار است. تمامی این توانایی‌ها از فناوری باورنکردنی لباس او نشأت می‌گیرند. و اکنون بر همین اساس و با الهام از همین توانمندی‌ها، « نیروهای ویژه آمریکا » برای نمونه‌های اولیه اسکلت خارجی نبرد آینده که در سال ۲۰۱۸ ارائه خواهند شد آماده می‌شوند.

زره مایع نیروهای ویژه آمریکا

در سال ۲۰۱۳ نیروهای عملیات ویژه ساخت چنین لباس‌هایی را آغاز کردند که در آن زمان به آن لباس سبک حمله تاکتیکی (تالوس) می‌گفتند. یگان ویژه نیروی دریایی یا نیروهای عملیات ویژه از این لباس‌ها برای برخی عملیات ویژه استفاده می‌کردند.

هرچند بر خلاف لباس فلزی سنگین مرد آهنی، این نیروهای ویژه نیاز دارند تا به سرعت و راحتی حرکت کنند بنابراین این لباس‌های جدید با یک زره مایع ساخته می‌شوند که به هنگام نزدیک شدن میدان مغناطیسی و یا جریان الکتریکی به لباس، ظرف چند میلی‌ثانیه به جامد تبدیل می‌شوند.

این فناوری توسط دانشمندان دانشگاه ام‌آی‌تی توسعه یافته است. یک شرکت هلندی تحت عنوان موراتکس نیز در حال حاضر در حال مطالعه بر روی یک زره مایع مشابه است که از یک مایع غیر- نیوتونی با نام اس‌اف‌تی استفاده می‌کند.

نهایتاً آنچه طراحی شده یک زره است که درحالت عادی نرم و منعطف است اما به سرعت و به هنگام تماس گلوله دشمن سفت و سخت شده و انرژی مخرب حاصل از ضربه گلوله را شکسته و از بین می‌برد.

تأمین انرژی به وسیله یک موتور کوچک

بر اساس گفته متخصصان، تالوس یک زیرسیستم فیزیولوزکی خواهد بود که از سنسورهای مختلف بر روی پوست استفاده می‌کند تا علائم حیاتی فردی که لباس را بر تن دارد با جزئیات دقیق رصد نماید. علاوه بر این تالوس تا حد زیادی قدرت را افزایش می‌دهد.

البته تمامی این کارها مستلزم صرف انرژی است.

متخصصین فیزیک هسته‌ای عمومی قصد دارند تا تالوس را به یک موتور احتراقی کوچک مجهز کنند که قادر است با سرعت ده هزار دور در دقیقه کار کند. این فناوری بر پایه موتور ایکس ساخت شرکت لیکوئید پیستون شکل گرفته که ازچرخه هیبریدی با کارایی بالا استفاده می‌کند. بر اساس گفته شرکت، این موتور دارای کارایی نظری  ۷۵ درصدی است و بسیار ساکت و کم‌صدا خواهد بود زیرا فقط دارای دو قطعه متحرک است: یک شفت و یک روتور.

هدف استفاده از این موتور در لباس اسکلت خارجی، شارژ مجدد باتری‌هاست که به نوبه خود انرژی مورد نیاز برای اجزای داخلی زره که با لباس تالوس یکپارچه می‌شود- از جمله سیستم‌‌های کامپیوتری، سنسورها و سیستم تقویت قدرت رباتیک- را تأمین می‌کند.

این زره نگاهی کوتاه به فناوری‌های جنگی دنیای آینده است و به شعار قدیمی ارتش آمریکا برای استخدام نیروهای تازه‌نفس- بهترین فردی باشید که می‌توانید – معنی تازه‌ای می‌بخشد.

منبع:فردانما

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل