نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بیش از ۵۰۰ وسیله هوشمند در خانه ها تا سال ۲۰۲۲

هدف نهایی اینست: راحت‌تر و آسان‌تر کردن هرچه بیشتر زندگی. برای مثال دیگر لزومی ندارد تا تاریخ مصرف درج شده بر روی بطری شیر را چک کنید زیرا یخچال هوشمند شما قبل از پایان رسیدن تاریخ انقضای آن به شما هشدار خواهد داد. حتی زمانی که از کنار مغازه خواربار فروشی محله‌تان با ماشین عبور می‌کنید یک پیامک برای شما ارسال می‌کند تا یادتان باشد که یک بطری دیگر شیر بخرید.

بیداری در خانه های هوشمند با ۵۰۰ وسیله هوشمند

به نوعی می‌توان گفت انقلاب خانه‌های هوشمند قبلاً رخ داده است. در واقع بیش از یک میلیون خانه در ایالات متحده قبلاً مجهز به فناوری‌های هوشمند شده‌اند. طبق مطالعه انجام شده توسط گارتنر، یک خانه معمولی تا سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ وسیله هوشمند در خود خواهد داشت. ممکن است تا زمان همه‌گیر شدن این فناوری‌ها چند سال زمان طی شود- با توجه به اینکه مردم هر روز لوازم خانگی نو نمی‌خرند- اما وقتی تولیدکنندگان لوازم خانگی، فناوری‌های هوشمند را درون محصولات خود جانمایی می‌کنند، تنها موضوع باقیمانده زمان است تا اینکه این محصولات همه‌گیر شوند.

شما حاضرید؟

اگرچه سخت است تا نحوه کار کردن یک خانه هوشمند را در ذهن تصور کنیم اما وب‌سایت مشیبل در نمایشگاهسی‌ای‌اس ۲۰۱۵ نگاه دقیق‌تری به عملکرد شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و ویرپول در زمینه خانه‌های هوشمند کرده است.

اگرچه ایده خانه‌های هوشمند همانند مفهوم «خودروهای پرنده» که ما آینده آنها را در ذهن تصویر کرده‌ایم نیست، اما بی‌شک قدمی بزرگ به سمت سبک زندگی خودکار و های‌تک است.

منبع:فردانما

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل