نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زیردریایی های روباتیکی وارد اقیانوسها می شوند

شرکت رولز رویس که معمولا نام آن تداعی کننده خودروهای لوکس یا موتورهای غول پیکر و گران قیمت هواپیماست حالا از برنامه ریزی گسترده ای در عرصه طراحی و ساخت نسل جدیدی از زیردریایی ها خبر می دهد.

سیستم حمل و نقل دریایی روباتیکی از جمله مظاهر نوین فناوریهای پیشرفته محسوب می شود و اکنون شرکت رولز رویس پیشرفته ترین مدلهای آن یعنی زیردریایی روباتیکی را می سازد.

این شرکت متخصص در طراحی و توسعه سیستمهای حمل و نقل استراتژی طولانی مدتی در عرصه ساخت مدلهای باری خودکار و کنترل از راه دور دارد.

همزمان با ورود سیستمهای حرکتی روباتیکی به اقیانوسها، کنترل کننده های انسانی در خشکی امکان آن را پیدا می کنند که مأموریتهای پیچیده بیشتری را در اوج آرامش و به دور از خطراتی نظیر اوضاع جوی نامساعد اقیانوس هدایت کنند

در این پروژه، مهندسان رولز رویس بر روی عرشه های مجازی کار می کنند که طی آن خدمه مسؤول کنترل، کار هدایت زیردریایی را از روی خشکی انجام می دهند. این فرآیند هیجان انگیز با استفاده از دوربین واقعیت مجازی کامل می شود. همچنین این مجموعه با پهپادهای کنترل کننده به سیستم فوق پیشرفته نظامی تبدیل خواهد شد.

رولز رویس اعلام کرده که گرایش به سوی سیستم های آبی بدون سرنشین ویژگیهای خاص خود را دارد. به حداقل رسیدن خطا در شناسایی و عدم نیاز به فضاهای دست و پاگیر برای اسکان نیروهای انسانی از جمله این موارد است.

اگرچه در ظاهر این گونه به نظر می رسد که با ورود این نسل جدید از زیردریایی های روباتیکی و سیستمهای حمل و نقل دریایی کنترل از راه دور فرصتهای شغلی زیادی از نیروهای انسانی گرفته می شود اما نباید از یاد برد که کنترل کننده های مستقر در خشکی این امکان را پیدا می کنند که مأموریتهای پیچیده بیشتری را در اوج آرامش و به دور از خطراتی نظیر اوضاع جوی نامساعد اقیانوس هدایت کنند.

روز رویس اعلام کرده که از سال 2020 نخستین سری از سیستمهای روباتیکی دریایی خود را به کار خواهد گرفت.

منبع:engadget 

مترجم:مهدی پیرگزی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل