نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از پوست انسان به جای پوست حیوان در آزمایش لوازم آرایشی

یکی از آزمایشگاه های بریتانیا در صنایع مربوط به ساخت لوازم آرایشی به دنبال ریشه کن کردن انجام آزمایش ها بر روی حیوانات است. این آزمایشگاه قرار است تا کار خود را با استفاده از روش های جایگزین غیر ظالمانه و در حین حال پیشرفته انجام بدهد.

لول های پوست اولین سلول هایی هستند که در معرض لوازم آرایشی قرار می گیرند و در صورت تخریب می توانند بخش های دیگر بدن را نیز آسیب پذیر کنند. بسیاری از عناصر به کار رفته در لوازم های آرایشی به خون افراد وارد شده و به این ترتیب وارد عضو های بدن می شد بنابر این ارزیابی اثرات مخرب آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

این آزمایشگاه که اکس سل آر 8 (XCellR8) نام دارد از سلول های پوست انسان ها که توسط بیماران جراحی پلاستیک به آنها اهدا شده اند برای آزمایش مواد آرایشی استفاده می کند. دکتر کارول ترژر به عنوان بنایان گذار موسسه اکس سل آر 8 در این باره بیان کرد: «برای انجام آزمایش های مرتبط با تحریک پوستی سلول ها از پوست انسانی که توسط افرادی که عمل جراحی پلاستیک داشته اند جدا می شود؛ بنابراین سلول های پوست انسانی از نمونه های پوستی یاد شده جدا می شود و در آزمایشگاه رشد داده می شود.»

سلول های پوست اولین سلول هایی هستند که در معرض لوازم آرایشی قرار می گیرند و در صورت تخریب می توانند بخش های دیگر بدن را نیز آسیب پذیر کنند. بسیاری از عناصر به کار رفته در لوازم های آرایشی به خون افراد وارد شده و به این ترتیب وارد عضو های بدن می شد بنابر این ارزیابی اثرات مخرب آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. دکتر ترژر در این باره اظهار کرده است که روش آنها بستری را ایجاد می کند که از طریق آن می توان به تمامی تاثیراتی که این روش ها بر روی سلامت افراد می گذارند پی برد.

او در این باره گفت: «نتیجه به دست آمده، یک پوست مصنوعی در آزمایشگاه است که تقریبا با پوست انسان یکسان است. این پوست مصنوعی حتی دارای مانع پوستی خاصی است که می توانید با کمک آن به راحتی هر فرمول لوازم آرایشی را بر روی آن اعمال کنید. سپس کاری که انجام می دهیم این است که پوست یاد شده را همراه با لوازم آرایشی اعمال شده کشت می دهیم تا بتوانیم به اثرات مواد آرایشی یاد شده در طی زمان پی ببریم.»

منبع: sabc

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل