نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آمریکای لاتین قربانگاه فعالان زیست محیطی

گزارش منتشر شده از سوی Global Witness به عنوان یک نهاد جهانی غیردولتی نشان می دهد که شمار زیادی از فعالان زیست محیطی در سال 2015 در منطه آمریکای لاتین کشته شده اند.

آلوده شدن منابع آبی از جمله رودخانه های این نقطه از جهان، بسیاری از خبرنگاران و فعالان زیست محیطی را بر آن داشته تا به انعکاس اخبار و تبعات منفی این اتفاقات بپردازند اما نتیجه چنین روشنگری هایی چیزی نبوده جز شلیک گلوله. این افراد به طرز فجیعی کشته می شوند تا آمریکای لاتین قربانگاه فعالان زیست محیطی به شمار آید.

گزارش Global Witness نشان می دهد تنها در سال 2015 بالغ بر 185 مورد قتل فعالان زیست محیطی در منطقه آمریکای لاتین صورت گرفته است

آلوده شدن رودخانه La Pasión River در گواتمالا از جمله این موارد بوده که با کشته شدن فعال زیست محیطی فاش کننده این رویداد همراه بوده است.

اما این تنها مورد نگران کننده از این دست در منطقه آمریکای لاتین نبوده است به طوریکه گزارش Global Witness نشان می دهد تنها در سال 2015 بالغ بر 185 مورد قتل فعالان زیست محیطی در این منطقه از جهان صورت گرفته است. در میان کشورهای منطقه آمریکای لاتین، برزیل با 50 قتل فعال زیست محیطی در صدر قرار دارد.

منبع: scientificamerican

مترجم: مهدی پیرگزی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل