عطری با رایحه شهاب سنگ

هنگامی که یک کپسول از شهاب سنگ 67P یا همان رزتا به زمین ارسال شد، دانشمندان بوی آن به‌به ترکیبی از ادرار گربه، تخم مرغ گندیده و بادام تلخ تشبیه کرده بودند. حال به نظر می رسد که این تعاریف موجب شده است تا دانشمندان به صورت جدی به دنبال یافتن بوی اصلی این اجرام سرگردان فضایی باشند و قصد دارند تا آن را تبدیل به یک عطر کنند.

از این به بعد اگر دیدید که فردی متمول از کنار شما عبور کرد و بوی او به شما خالت تهوع داد، بدانید که این فرد از عطر رزتا استفاده کرده است.

بله درست متوجه شدید، از این به بعد اگر دیدید که فردی متمول از کنار شما عبور کرد و بوی او به شما خالت تهوع داد، بدانید که این فرد از عطر رزتا استفاده کرده است. طرح دانشمندان برای عرضه رسمی این عطر نیز این است که کارت هایی را به این بو آغشته کرده و به سراسر جهان ارسال کنند تا همگان با بوی این عطر جدید که از سولفور هیدروژن و آمونیاک الهام گرفته شده است، آشنا شوند.

هنگامی که یکی از خبرنگارها اجازه یافته بود تا بوی این شهاب سنگ را در محیط آزمایش بر روی موارد برداشت شده از رزتا مورد آزمایش قرار بدهد، تفسیر او از این رایحه بسیار نامطبوع بود. این فرد گفته بود که احساس می کرد که جسمی خارجی و ناخوشایند را در مغز خود احساس می کند. به این ترتیب نمی توان ایده ساخت عطر از روی این رایحه را چندان جالب دانست ولی صنایع مد همواره نشان داده اند که عناصر زیبایی شناسی را در اولویت آخر قرار می دهند و همواره نیز افرادی هستند که پیرو آن باشند.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا