نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پاکسازی یک ایالات آمریکا از انرژی هسته ای

بر اساس اظهارات مقامات رسمی ایالت کالیفرنیا آخرین تاسیسات هسته ای باقی مانده در سال 2025 تعطیل خواهند شد و مقامات این ایالت قصد دارند تا خروجی حاصله را با انرژی های تجدید پذیر جایگزین کنند. با این حال هر گونه تغییر در مهلت قانونی کارخانه های جدید می تواند به پایان یافتن انرژی هسته ای در این ایالت بینجامد.

به صورت فنی باید گفت که نیروگاه های فعلی موجود در این ایالت توانسته اند تا به ضریب انرژی مورد نیاز برای دستیابی به استانداردهای مورد نیاز آلایندگی (بیش از 50 درصد تولید انرژی از منابع غیر فسیلی) دست پیدا کنند و به همین دلیل نیز تعطیلی این نیروگاه، آسیبی به فرایند کلی تبعیت از استانداردها در این ایالات نخواهد زد.

این پروژه برای مدت ها موضوع مباحثه بین دوستداران محیط زیست و مراکز دولتی و آزمایشگاه های مربوطه بوده است و سیاست های دولتی موجب شده اند تا سرنوشت این طرح به راحتی رقم بخورد. به صورت فنی باید گفت که نیروگاه های فعلی موجود در این ایالت توانسته اند تا به ضریب انرژی مورد نیاز برای دستیابی به استانداردهای مورد نیاز آلایندگی (بیش از 50 درصد تولید انرژی از منابع غیر فسیلی) دست پیدا کنند و به همین دلیل نیز تعطیلی این نیروگاه، آسیبی به فرایند کلی تبعیت از استانداردها در این ایالات نخواهد زد.

البته شرکت صاحب آخرین نیروگاه هسته ای این ایالات دست از تلاش برنداشته است و از مقامات مسئول درخواست کرده است تا انرژی اتمی را نیز به عنوان یکی از منابع انرژی پاک به حساب بیاورند. با این حال پس از فاجعه اتمی فوکوشیما بود که توجه جهانیان به جنبه تیره ای که ممکن است نیروگاه های اتمی به همراه داشته باشند جلب شده. به همین دلیل بعید به نظر می رسد که چنین قانونی در این ایالت به تصویب برسد.

یکی از دلایلی که موجب شده است این نیروگاه هنوز مشغول به فعالیت باشد را می توان تجربه عجیب کالیفرنیا در سال 2013 دانست. در آن سال یک نیروگاه اتمی در این ایالت تعطیل شد ولی اندکی بعد شهرهای این ایالت با کمبود انرژی روبرو شدند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل