تولید باتری از صدف موجودات دریایی

مارک مک لوهان از دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیامی‌گوید: این کار با کمک کیتین استخراج شده از این صدف‌ها انجام می‌شود؛ کیتین ماده‌ای است که باعث رنگ‌های رنگین‌کمانی در برخی موجودات می‌شود.

کیتین در حال حاضر در پزشکی و صنعت موارد مصرف گوناگونی دارد. این ماده می‌تواند به عنوان نخ جراحی قابل تجزیه زیستی مورد استفاده قرار بگیرد و برای تشکیل نوعی پلاستیک تجزیه‌پذیر نیز کاربرد دارد.

اما مک لوهان این ماده را به شیوه جدیدی مورد استفاده قرار داده است. او می‌گوید: وقتی کیتین تا دمای 900 درجه سانتیگراد در اتاقکی که با گاز نیتروژن پر شده است حرارت داده می‌شود، به کربن نیتروژن برانگیخته تبدیل می‌شود و این ماده برای تولید الکترود در باتری‌ها بسیار مناسب است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پاپیولار مکانیک، در حال حاضر فرآیند تولید این نوع باتری‌ها هزینه‌بر است و انتظار می‌رود که پلاستیک‌های تجزیه پذیر کیتین پایه مدت‌ها قبل از این که تولید باتری از پوسته خرچنگ به مرحله انبوه برسد بازار را قبضه کنند. با همه این‌ها استفاده از پوسته دورریختنی خرچنگ‌ها و صدف‌های دریایی که در رستوران‌ها سرو می‌شوند برای تولید باتری ایده بسیار جذابی به نظر می‌رسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا