آشیانه دوستدار محیط زیست در دل طبیعت

این خانه با 100 متر مربع مساحت، خانه ای کاملا دوستدار محیط زیست است.

این معمار ایتالیایی تجربه بسیاری در طراحی مبتکرانه سازه های خاص دارد ولی ساختمان آشیانه آبی خانه ای است با آنچه تاکنون طراحی کرده متفاوت است.

زما (Zema) در این زمینه می گوید: ایده کار از لانه پرندگان الهام گرفته شده است که در هماهنگی کامل با طبیعت در آن لانه زندگی می کنند و فرزندانشان را بزرگ می کنند. زندگی شناور بر روی آب در آغوش طبیعت می تواند تجربه ای جدید در زندگی هر شخص به حساب آید و همچنین به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کند. این طرح برای احداث بر روی رودخانه، دریاچه و دریاهای آرام طراحی شده است.

شعاع انحنای خیره کننده 12 متری سازه این بنا در کنار سقف 4 متری جذابیت خاصی در طرح ایجاد کرده است. در سیستم سازه ای خانه ( تیر و ستون) از چوب برای انتقال بار استفاده شده و روکش آلومینیومی بازیافتی در نمای ساختمان بکار رفته است. از چوب مقاوم در برابر رطوبت نیز برای دیوار های داخلی و جداسازی قسمت های ساختمان استفاده شده است.

60 متر مربع از صفحات خورشیدی مخصوص که منطبق بر قوس سقف است، انرژی الکتریسیته مجموعه را تولید می کند. به اضافه یک سیستم اتوماتیک تهویه مطبوع کوچک که با خروج هوای گرم و ورود هوای تازه و سیستم تنظیم درجه حرارت نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارد.

فضای داخلی این طرح با دو اتاق خواب مناسب برای خانواده 4 نفره است و یا با تغییر چیدمان سالن می تواند تبدیل به یک رستوران، دفتر کار، نمایشگاه و یا فروشگاه شود.

تمام سیستم های خانه مانند کنترل روشنایی، پرده ها و سیستم صوتی توسط ساکنین ساختمان به صورت اتوماتیک انجام می گیرد و همچنین ساکنین می توانند ریز مصرف انرژی را هم نظارت کنند.

جزییات بیشتر در مورد نحوه ساخت و قیمت سازه در گزارش های آینده منتشر خواهد شد.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا