نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی و محیط زیست منتشر می شود

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه مقرر شد گزارش هایی در رابطه با اقتصاد مقاومتی و محیط زیست و سلسله اقدامات صورت گرفته در این خصوص طی سه سال اخیر و اقتصاد سبز به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی که در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه های رئیس دولت یازدهم نیز مورد تاکید بود، برای اطلاع عموم منتشر شود. 
در این جلسه که پیرو نام گذاری سال 1395 به نام ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' و تاکیدات رهبری برای حرکت تمام دستگاه ها و نهادهای کشور در این مسیر تشکیل شد، پیگیری دو موضوع سهولت بخشی به روند سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست به عنوان یکی از ارکان مهم دستیابی به اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی و تعریف و اجرای پروژه هایی به منظور گسترش مشاغل سبز در حوزه هایی همچون بازیافت، گردشگری طبیعی و فناوری های نو در دستورکار قرار گرفت.
تاکید بر ضرورت ایفای نقش موثر سازمان حفاظت محیط زیست در پروژه های ملی عدالت اجتماعی، توسعه اقتصاد دانش بنیان و ارتقای بهره وری منابع از طریق اصلاح الگوی تولید و مصرف از طریق پروژه های ستاد اقتصاد مقاومتی هم راستا با اقدامات دستگاهی از دیگر تصمیم گیری های این جلسه بود.
همچنین مقرر شد، به منظور سهولت بخشی و اعلام حمایت از سرمایه گذاری ملی و بین المللی در پروژه هایی که منجر به حفظ و ارتقای محیط زیست کشور می شود رایزنی هایی با بخش های اقتصادی دولت از جمله وزارت اقتصاد و دارایی صورت گیرد. 
استفاده از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست و شناسایی منابع مالی بین المللی برای انجام پروژه های سازمان حفاظت محیط زیست که همه بر پایه اقتصاد مقاومتی است، از دیگر توافقات این جلسه بود. 
با توجه به اینکه اشتغال اولویت نخست اقتصاد مقاومتی است و همچنین با درنظرگرفتن اینکه فعالیت های سازمان حفاظت محیط زیست در سه سال گذشته برای زمینه سازی و رشد اشتغال سبز در کشور است، مقرر شد گزارشی نیز در این خصوص ارائه شود. 
در این نشست احکام اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان حفاظت محیط زیست به سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس به عنوان عضو و نایب رئیس ستاد، زهرا جواهریان مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست به عنوان عضو و دبیر ستاد، امیر ارسلان مهاجری طهرانی رئیس مرکز برنامه ریزی، تحول اداری و بودجه، مرتضی فرید مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، رضا جزینی زاده مدیرکل حراست، مجید شفیع پور رئیس مرکز اموربین الملل و کنوانسیون ها تقدیم شد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل