نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران

دکتر علی جواد موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه کمبود بودجه سبب شده است برخی از طرح های تحقیقاتی را نپذیریم، افزود: تعداد طرح های تحقیقاتی در دست اجرا در سال گذشته حدود 800 مورد بوده است. 

** افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه به 42 مرکز 
موسوی گفت: تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران تا سال 1392 حدود 20 مرکز بود که اکنون به 42 مرکز تحقیقاتی رسیده است و این موضوع نشان دهنده رشد چشمگیر مراکز تحقیقاتی این دانشگاه است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران به ایجاد حدود 10 مرکز تحقیقاتی در سال جاری اشاره کرد و افزود: مراکز پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و تحقیقاتی، پرتویی، نوروساینس، بیوتکنولوژی و بیماری های زنان از جمله مراکز تحقیقاتی هستند که در سال جاری ایجاد شده اند.
موسوی با بیان اینکه بیشتر مراکز تحقیقاتی این دانشگاه در سال 1393 رشد کمی و کیفی داشته اند، ادامه داد: ارزیابی این مراکز برای سال 1394 آغاز شده و پیش بینی می شود این روند ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه افزایش کیفی فعالیت های پژوهشی مراکز تحقیقاتی از مهمترین برنامه های این دانشگاه است، اظهار کرد: سعی می کنیم تعداد مراکز تحقیقاتی را تنها در مواردی که نیاز جامعه است، افزایش دهیم و به دنبال توسعه کیفی فعالیت ها هستیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل