نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعریف شخصیت الکترونیکی برای روبات ها در اروپا

به نظر می رسد که نخستین گام برای کابوس غلبه ماشین ها بر انسان برداشته شده است زیرا پارلمان اروپا به تازگی به سراغ بررسی قوانین روباتیک ویژه ای رفته است که در صورت تصویب آنها شاهد این خواهیم بود که روبات ها در این قاره به عنوان شخصیت الکترونیکی شناخته خواهند شد.

صاحب روبات باید هزینه های مربوط به امنیت اجتماعی روبات خود را متحمل شود. البته این تنها هزینه ای نیست که صاحب روبات مجبور به پرداخت آن خواهد بود بلکه مالیاتی به نام مالیات تخصصی سازی شده نیز باید توسط صاحب روبات به اتحادیه اروپا پرداخت شود.

این امر به این معنی است که روبات ها قوانینی را خواهند داشت که باید از آنها تبعیت کنند و در این میان صاحب روبات باید هزینه های مربوط به امنیت اجتماعی روبات خود را متحمل شود. البته این تنها هزینه ای نیست که صاحب روبات مجبور به پرداخت آن خواهد بود بلکه مالیاتی به نام مالیات تخصصی سازی شده نیز باید توسط صاحب روبات به اتحادیه اروپا پرداخت شود.

در نگاهی دیگر این امر از یک سو نیز می تواند مثبت ارزیابی شود زیرا روبات ها در دنیای امروزی شغل بسیاری از انسان ها را از آنها ربوده اند و به همین دلیل نیز قوانینی این چنینی موجب می شود تا شرکت ها در صورت جایگزین کردن انسان ها با روبات، مجبور به پرداخت هزینه شوند و همین هزینه نیز شاید به عنوان یک عنصر بازدارنده در این زمینه عمل کند.

با تمامی این تفاسیر این قوانین ابتدا باید از فیلترهای سیاسی متعدد عبور کنند و حتی در صورتی که این قوانین تصویب برسند نیز تا زمانی که روبات ها به صورت کامل به هشیاری و خودآگاهی نرسند، شخصیت الکترونیکی برای آنها بی معنی خواهد بود.

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل