به گزارش digikala فعلا تسلا با باتریهای Powerwall و Powerpack در زمینهی ذخیرهسازی انرژی بیشترین فعالیت را داشته است. دایملر و نیسان هم به این حوزهی کاری علاقه نشان دادهاند. حالا BMW هم با سیستمهای ذخیرهسازی انرژی خودش به این بازی ملحق شده است.
این سیستم که در نمایشگاه و همایش وسیلهی نقلیهی الکتریکی رونمایی شده، از باتریهای خودروی BMW i3 استفاده میکند. این باتریها در ظرفیتهای ۲۲ کیلووات ساعت و ۳۳ کیلووات ساعت ارایه خواهند شد. این باتریها هماندازهی بستههای باتری مدل فعلی i3 هستند. مسوولان «بی ام و» میگویند «ظرفیت آنها برای تامین برق لوازم خانگی و تجهیزات صوتی و تصویری یک خانه به مدت ۲۴ ساعت کافی است.»
این شرکت خودروسازی همچنین ادعا میکند که سیستم ذخیرهسازی انرژیاش اولین سیستم در بازار است که از باتریهای second life استفاده میکند. اینها باتریهای قدیمیتری هستند که در خودروهای برقی به کار رفتهاند و پس از کاهش ظرفیتشان از آنها برداشته میشوند. حتی وقتی باتریهای لیتیوم یونی بر اثر استفادهی زیاد خودروها تحلیل میروند، باز هم ظرفیت قابل استفادهی زیادی برای آنها باقی میماند. شرکت «بی ام و» در ابتدا فقط از باتریهای نو استفاده میکند، اما بعدا آنها را با باتریهای second life ترکیب میکند.
شرکت BMW هنوز دربارهی قیمت باتریهای خانگیاش یا اینکه چه زمانی قابل تهیه میشوند چیزی نگفته است. «بی ام و» هم مثل تسلا کاربردهای تجاری و خانگی را برای باتریهایش در نظر گرفته است.
No tags for this post.