عرضه نسل جدید تلویزیون های QLED به بازار در سال 2019

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در این تلویزیون‌ها از نقاط کوانتومی استفاده شده‌است، کیفیت این تلویزیون‌ها از محصولات فعلی سامسونگ که در آن نیز از نقاط کوانتومی استفاده شده، بهتر است.
سایت Korea IT News گزارشی منتشر کرده که در آن به راهبرد جدید سامسونگ در استفاده از فناوری نقاط کوانتومی در نسل جدید تلویزیون‌های OLED این شرکت اشاره شده‌است، درحال حاضر سامسونگ از نقاط کوانتومی در تلویزیون‌های LED خود استفاده می‌کند که قرار است این فناوری در تلویزیون‌های OLED به کار رفته و در نهایت، فناوری جدیدی موسوم به QLED به دست آید.
براساس مطالب مندرج در این گزارش، سامسونگ روی نقشه راه دراز مدتی برای نسل جدید تلویزیون‌ها کار می‌کند تا فناوری بعد از OLED را عرضه کند، فناوری QLED از پنل‌های نشر کننده مشابه نمایشگرهای OLED بهره‌مند است با این تفاوت که در این فناوری جدید از ترکیبات آلی استفاده نمی‌شود؛ چرا که این ترکیبات دچار پیری شده و مشکلات مختلف ایجاد می‌کنند.
در فناوری‌های پیشین از فیلتر نوری استفاده می‌شد، اما در این فناوری جدید از نقاط کوانتومی برای افزایش روشنایی و تولید رنگ بهتر استفاده می‌شود.
سامسونگ دو یا سه سال زمان نیاز دارد تا بتواند این فناوری را به مرحله‌ای برساند تا برای تولید انبوه وعرضه به بازار آماده شود، پیش‌بینی می‌شود که این تلویزیون‌ها بتوانند تا سال 2019 به بازار عرضه شوند، در این فاصله شرکت سامسونگ روی فناوری LED حاوی نقاط کوانتومی تکیه دارد.
شرکت ال جی نیز درحال حاضر در بازار OLED نقش پررنگی دارد، این شرکت نیز با چالش‌هایی مشابه سامسونگ روبرو است، در تلویزیون‌های OLED ال جی نیز از فیلترهای رنگی استفاده شده‌است، هر چند فیلترهای مورد استفاده شرکت ال جی از قیمت مناسبی برخوردارند، اما از نقطه نظر روشنایی و پایداری فاصله زیادی با نمایشگرهای LED نقاط کوانتومی دارند.
ال جی معتقد است که راهبرد این شرکت به‌گونه‌ای است که با مشکلات مشابه سامسونگ روبرو نخواهد شد، براساس این گزارش، سامسونگ در فناوری QLED از نقاط کوانتومی با ابعاد مختلف از 2 تا 10 نانومتر استفاده می‌کند و نیاز به استفاده جداگانه از واحدهای رنگ نیست.
استفاده از نقاط کوانتومی موجب افزایش کیفیت رنگ در تلویزیون‌های شده و می‌تواند روشنایی آن‌ها را نیز بهبود دهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا