نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حل مکعب روبیک با کمک واقعیت افزوده

یکی از تفاوت های اصلی معماها و بازی های فکری فیزیکی و نمونه های کامپیوتری در این است که در نوع اول نمی توان از کدهای تقلب استفاده کرد. مکعب روبیک نیز یکی از پازل های بسیار سرگرم کننده و در عین حال سخت است که گاهی افراد مبتدی ساعت های بسیار زیادی را صرف حل آن می کنند. با این وجود برای این حل این معماهای فکری نیز روش هایی وجود دارد برای مثال افراد می توانند با داشتن درکی از مکانیزم مکعب ها و به خاطر سپردن هر تغییر به راحتی آن را حل کنند.

این سیستم که بر پایه واقعیت افزوده طراحی شده است می تواند به کاربران به خوبی نشان بدهد که باید مکعب را در چه جهتی حرکت بدهند.

در این میان مارتین اسپنل نیز با استفاده از فناوری واقعیت افزوده سیستمی را طراحی کرده است که می تواند با تشخیص رنگ بندی مکعب ها حرکت بعدی را برای به اتمام رساندن این پازل به کاربر پیشنهاد کند. این سیستم که بر پایه واقعیت افزوده طراحی شده است می تواند به کاربران به خوبی نشان بدهد که باید مکعب را در چه جهتی حرکت بدهند.

به این ترتیب می توان به صورت گام به گام این مکعب را با کمک واقعیت مجازی حل کرد و به سادگی می توان این معمای پیچیده را به یک فرایند ساده تبدیل کرد.

منبع: popsci

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل