نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رعایت چارچوب ها و تعهدات، شرط اصلی توسعه بخش خصوصی است

 ناصرعلی سعادت روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی انحصار مجوز فیبر نوری افزود: شرط اصلی توسعه بخش خصوصی آن است که دولت به همه تعهداتش پایبند باشد چراکه در غیر این صورت شاهد عواقب ناخوشایندی خواهیم بود.

وی تاکید کرد که اگر وزارت ارتباطات به تعهدات خود پایبند نباشد، به حضور موثر بخش خصوصی لطمه خواهد زد و این موضوع سبب می شود تا کسی برای پروانه های صادرشده از سوی تنظیم مقررات ارزشی قائل نشود.
سعادت به اسناد بالادستی همچون سیاست های کلی اصل 44 اشاره کرد و گفت: بر اساس این اسناد، اتکای اقتصاد باید به مردم یا همان بخش خصوصی باشد تا بخش خصوصی تشویق به سرمایه گذاری شود.
وی، کاهش وابستگی به صنعت نفت و منابع ملی و افزایش اشتغال را از مهمترین مزیت حضور موثر بخش خصوصی دانست و افزود: با حضور موثر بخش خصوصی می توان شاهد افزایش اشتغال در کشور بود.
 

 بخش خصوصی پیمانکار دولت نیست
رییس سازمان نظام صنفی کشور تاکید کرد که برخی مواقع بخش خصوصی را به عنوان پیمانکار دولت درنظرمی گیرند که این تصور غلط است چراکه بخش خصوصی در راستای توسعه ملی از توان و منابع مالی خود استفاده می کند.
وی اظهار کرد: ایجاد بسترهای مناسب و فراهم آوردن آرامش فکری از مهمترین خواسته های بخش خصوصی از دولت است که مسئولان باید در این راستا گام بردارند تا شاهد رونق گرفتن بخش خصوصی باشیم.
سعادت با اشاره به اینکه دوره حفاظت شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت به زودی به پایان می رسد، گفت: شنیده هایی مبنی بر امکان تمدید این دوره به گوش می رسد که بر اساس پروانه ‌های جدید ارتباطات ثابت (FCP) نمی تواند این موضوع، درست باشد و وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید مطابق پروانه های صادر شده، تعهدات را عملی کند.
وی به تعداد پروانه های صادر شده FCP اشاره کرد و گفت: از 18 شرکت متقاضی، تاکنون پروانه 13 مجموعه صادر شده است که مشغول فراهم کردن مقدمات کار هستند.

آمادگی شرکت های FCP برای راه اندازی شبکه فیبر نوری در کلانشهرها
محمدرضا کریمی، رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام رایانه ای استان تهران از آمادگی شرکت های FCP برای راه اندازی شبکه فیبر نوری در کلان شهرها خبر داد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر در شهرهای تهران، شیراز، کرج و مشهد آمادگی لازم برای این کار وجود دارد و با تحقق این اقدام، شاهد افزایش چشمگیر در کیفیت خدمات خواهیم بود.
کریمی اظهار امیدواری کرد: این شرایط تا یک سال و نیم دیگر در مراکز استان ها نیز فراهم شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل