نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عملکرد هوشمندانه پژوهشگاه نفت در تشكيل شبكه فناورانه

 ابراهيم علوي طالقاني با اشاره به اين ‌كه نمايشگاه محل عرضه توانمندي‌ها و فناوري‌هاي هر سازماني است، اظهار کرد: قطعاً پژوهشگاه صنعت نفت مي‌تواند يكي از مراكزي باشد كه توانمندي‌هاي كسب‏ شده سالانه خود را به صنعت نفت كشور و در سطح بين‌المللی معرفي ‏كند و اين مجموعه همواره اين رسالت را در نمايشگاه‌ها در حوزه‌هاي بالادست، پايين‌‏دست و انرژي و محيط زيست به نحو احسن انجام داده است.وي افزود: يكي از تفاوت‌هاي پژوهشگاه صنعت نفت در نمايشگاه بيست و يكم نفت تهران ارائه محصولات دانش‌‏بنيان و فناورانه بود كه توانمندي‌هاي پژوهشي و فناورانه اين مجموعه را به نمايش بگذارد.

طالقاني با اشاره به تشكيل شبكه فناورانه در پژوهشگاه نفت اظهار کرد: پژوهشگاه در سال‌هاي اخير با هوشمندي شبكه‏‌اي فناورانه‌ را به وجود آورده و به‏ عبارتي يك تعامل دوطرفه را ايجاد كرده است.

مدير پژوهش و فناوري شركت ملي نفت در ادامه تصريح كرد: در داخل كشور فناوري‌‏هايي وجود دارند كه مي‌توان آنها را به خارج از ايران منتقل و هم‏چنين فناوري‌هايي را به كشور وارد كرد. ديگر دوره انتقال فناوري به سر آمده و هم‌‏اكنون دوره تبادل فناوري و همكاري‌هاي فناورانه نوآورانه است.وي با اشاره به واگذاري مطالعه توسعه ميدان اهواز به پژوهشگاه صنعت نفت گفت: مطالعه ميادين و انعقاد قراردادهاي ميدان‏‌محور براي اولين بار در كشور  رخ داده‏‌اند و طبيعي است كه كار در ابتدا اينرسي داشته باشد.

طالقاني با تاكيد بر اين ‌كه در اواخر سال 1394 شتاب كار بيش‏تر شده، گفت: در نهايت پروپوزالي تهيه شده كه مي‌‏تواند آغاز اولين حركت باشد و قطعاً پروپوزال‌هاي دوم و سوم با سرعت بيش‏تري ‏دنبال خواهند شد.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: توقع ما اين است كه پژوهشگاه بتواند با كمك شبكه‌هاي فناورانه و توانمندي‌هاي پژوهشي خود در حوزه بالادست، با تمام استعدادش عمل كند تا كاري واقعي را روي ميز عمليات نفت قرار دهد و اميدواريم در سال 1395 شاهد اين دست موفقيت‌ها باشيم و در نمايشگاه سال 1396 از فعل گذشته استفاده كنيم.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل