نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فضانورد انگلیسی پس از 6 ماه به زمین باز می گردد

وی در طول اقامت خود در فضا به عنوان اولین فضانورد انگلیسی در فضا قدم زد، یک ربات را روی زمین کنترل کرد و آن را در سراسر لندن به حرکت درآورد.قرار است کپسول Soyuz حامل پیک و دو نفر اعضای گروه او روز یکشنبه راس ساعت 10 و 15 دقیقه به وقت انگلیس در قزاقستان فرود آید.کپسول حامل فضانوردان سه ساعت پس از سوار شدن آن ها از ایستگاه فضایی جدا شده و بعد از طی یک مسافت 12 کیلومتری، موتورهای آن روشن می شوند تا نیروی لازم برای حرکت به سوی زمین را با سرعتی معادل 25 برابر سرعت صوت، تامین کنند. سپس در ارتفاع 10.7 کیلومتری زمین چترهای محفظه باز می شود تا از سرعت آن کاسته شود.

پس از هلن شرمن انگلیسی که در سال 1991 به فضا رفت، پیک اولین فضانورد انگلیسی است که برای انجام یک ماموریت فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شد.
اما مدت اقامت پیک در فضا بسیار طولانی تر از اقامت یک هفته ای شرمن بود. اقامت طولانی در فضا و شرایط جاذبه صفر، اثرات متعددی از جمله کاهش حجم عضلانی و کاهش تراکم استخوان را بر بدن فضانوردان باقی می گذارد. به گزارش ایرنا از گاردین، شرایط جاذبه صفر موجب توزیع یکسان مایعات در بدن و در نتیجه تورم صورت و گردن فضانوردان در طول چند هفته ابتدایی اقامت آنان در فضا می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل