نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فرار به سوی آزادی از نوع روباتیک!

رسانه های روسیه در طول روز گذشته به شدت بر روی تصاویر مربوط به یک رخداد بی سابقه تمرکز داشته اند. در این رخداد، یک روبات به صورت سرگردان و افسارگسیخته در خیابان های این کشور حضور داشته و موجب ایجاد ترافیک شدید شده بود.

در طول این نمایش عجیب و بی سابقه، این روبات به مدت 40 دقیقه در خیابان های این شهر به اطراف می رفت و با بلندگوی داخلی پرسروصدای خود نیز توجه تمامی حاضران در محل را جلب می کرد.

این روبات که توسط آزمایشگاه هایی با نام Promobot در منطقه پرم در روسیه در حال ساخت بود، به صورت ناگهانی در میان تمرینات یادگیری حرکت به صورت مستقل و بدون فرمان گیری از انسان ها، هنگامی که مهندس مسئول این پروژه فراموش کرد که دروازه محل آزمایش را ببندد، از محیط آزمایشگاه فرار کرد.

در طول این نمایش عجیب و بی سابقه، این روبات به مدت 40 دقیقه در خیابان های این شهر به اطراف می رفت و با بلندگوی داخلی پرسروصدای خود نیز توجه تمامی حاضران در محل را جلب می کرد. یکی از بخش های این فرار که بسیار عجیب بود را می توان هنگامی دانست که این روبات به وسط یک خیابان پر تردد رفته و ماشین ها را مجبور به توقف یا عبور آرام از کنار خود می کرد.

در این میان بازخوردها نسبت به این موضوع را می توان به دو بخش تقسیم کرد، برخی از افراد معتقدند که این رفتار روباتیک تنها یک نمایش رسانه ای بوده است و گروه دوم معتقدند که این روبات را می توان رهبر آزادی خواهان روباتیکی دانست که ممکن است در نسل های آینده انسان ها را به اسارت دربیاورند.

البته احتمال گزینه نخست بسیار بالاتر است زیرا یکی از کارمندان این شرکت در مدت زمانی بسیار کوتاه پس از وقوع این رخداد، یک وبلاگ درباره آن ساخته و عکس هایی متعدد را از این ماجرا منتشر کرده است که سرعت عمل او و دسترسی سریع او به منابع می تواند کمی مشکوک باشد.

در هر حال در حال حاضر پلیس در حال تحقیق بر روی این پرونده است و بازجویی از مسئولان این شرکت ادامه دارد. با این حال اگر این امر به قصد تبلیغات صورت گرفته باشد باید آن را موفقیت آمیز دانست زیرا نام این شرکت در سراسر جهان در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشته است.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل