نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بازنگری 600 رشته تحصیلی در آموزش عالی کشور

محمد فرهادی پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی با اساتید و خیرین دانشگاه کاشان اظهارکرد: 120 آزمایشگاه در کشور هدف گذاری و برنامه ریزی شده که از این تعداد افزون بر 20 آزمایشگاه تاکنون گشایش یافته که در شاعا (شبکه آزمایشگاه های علمی ایران) ثبت شده است.
وی افزود: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی باید یکجا جمع شود تا به مجموعه دانشگاهی و دیگر مراکز تحقیقاتی، خدماتی و صنعتی خدمات ارائه دهد.
فرهادی تاکید کرد: همه ساله اعتبارهایی برای تجهیز این آزمایشگاه ها در نظر گرفته می شود و در جدول 14 بودجه سال جاری اعتباری برای امور تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری و تجهیزات آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: دانشگاه ها نباید صرفا محل آموزش در سطح عالی و علمی باشند و تنها به گسترش مرزهای علم و دانش و بالابردن سطح معلومات فارغ التحصیلان بیندیشند، بلکه باید کارآفرین و ماموریت گرا باشند و این جهت گیری ها بویژه در زمینه بازنگری و تدوین مجدد برنامه های درسی به شدت دنبال می شود.
فرهادی با بیان این که مرزها و سدها بین دانشگاه و جامعه برداشته شده است، خاطرنشان کرد: علم را باید مردمی کرد و تحقق این مساله به بهبود وضعیت آموزشی و رفع نیازهای جامعه کمک می کند.
وی گفت: بخشی از اعتبارات دانشگاه ها به خاطر مشکلات مالی سال گذشته تخصیص داده نشد، اما امسال تمام اعتبارات تخصیصی دانشگاه ها محقق خواهد شد.
به گزارش ایرنا , وزیر علوم به موافقت وزارتخانه با واگذار شدن دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: بنیاد ملی خیرین علم و فناوری هم شکل گرفته و بیش از 50 بنیاد خیرین آموزش عالی در دانشگاه های سراسر کشور فعال هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل