نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سمپوزیوم اقیانوس ها برگزار شد

اثرات زیست محیطی اسیدی شدن اقیانوس ها، اسیدی شدن اقیانوس ها: جامعه، اقتصاد و امنیت غذایی، راهکارهای کاهش اسیدی شدن اقیانوس ها، تأثیرات اسیدی شدن اقیانوس ها بر موجودات دریایی، پیشرفت تحقیقات در حوزه اسیدی شدن اقیانوس ها، محورهای اصلی این سمپوزیوم را تشکیل می دادند.

کن کالدیرا از موسسه کارنگی ملون، ویلیام چونگ از دانشگاه بریتیش کلمبیا، مینهان دای از دانشگاه شیامن (چین)، بربل هونیش از دانشگاه کلمبیا، از جمله سخنرانان چهارمین سمپوزیوم بین المللی اقیانوس ها بودند.

در مدت چهار روز برگزاری این سمپوزیوم در مجموع، 9 سخنرانی، 216 مقاله و 110 پوستر از سوی اساتید، پژوهشگران و محققانی از کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، اسپانیا، انگلیس، چین، دانمارک، ژاپن، سوئد، فرانسه، کانادا، مالزی، نروژ، نیوزلند، هند ارائه شدند.

خلاصه سخنرانی پروفسور کن کالدیرا

پیشرفت تحقیقات در حوزه اسیدی شدن اقیانوس ها: تحقیقات در این حوزه دو هدف عمده را دنبال می کنند: ارائه اطلاعات مفید به مردم درخصوص خطرات و عواقب اسیدی شدن اقیانوس ها، درک بهتر از واکنش جهان نسبت به این پدیده.

تحقیقات در حوزه اسیدی شدن اقیانوس ها در مقیاس مکانی و زمانی با گسترش مواجه شده اند و از دایره آزمایشات محدود در محیط آزمایشگاه ها خارج شده اند؛ اما یکی از چالش های اساسی این بخش، محدود بودن منابع تحقیق و آزمایش های نه چندان کافی برای اندازه گیری عوامل دخیل در آلودگی اقیانوس ها است.

تحقیقات در این حوزه باید به سمت ارتقاء درک عملکردی، در کنار افزایش اطلاعات جامعه و سیاست گذاران درخصوص خطرات اسیدی شدن اقیانوس ها گرایش سوق پیدا کند.   

 

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل