نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از نمایش هواپیمای خورشیدی در آمریکا

به تازگی هواپیمای جدید خورشیدی توسط طراحان و مهندسان آمریکائی ساخته شده که با نام Solar Impulse 2 شناخته می شود. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، هواپیمای خورشیدی فوق الذکر دارای بدنه ای به شکل مخروط و تک کابینه است و  آماده به پرواز بوده و به تازگی در فرودگاه بین المللی جان . اف . کندی ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته شده است.

این هواپیما نوع پیشرفته نمونه قدیمی تری با نام Solar Impulse یک محسوب می شود که توانست به کمک این دو خلبان سفری طولانی به دور دنیا داشته باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری شین هوا، در حین برنامه سفر مقامات سازمان ملل متحد از این محل، بان کی میون دبیر کل این سازمان از فناوری جدید انرژی خورشیدی که در هواپیمای فوق مورد استفاده قرار گرفته است، بازدید کرد. در این مراسم؛ دو خلبانی  که قرار است با این هواپیما سفر آزمایشی خود را آغاز کنند، با نام های آندره ای بورشبرگ و برتراند پیکارد حضور داشته و به تشریح بخش های مختلف هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 پرداخته و نحوه کارکرد آن را برای دبیر کل سازمان ملل متحد توضیح دادند. گفتنی است این هواپیما نوع پیشرفته نمونه قدیمی تری با نام Solar Impulse یک محسوب می شود که توانست به کمک این دو خلبان سفری طولانی به دور دنیا داشته باشد. 

  کلیه تصاویر ارائه شده در این گزارش تصویری در تاریخ سیزدهم ژوئن برابر با بیست و چهارم خرداد ماه تهیه شده است.

منبع: xinhua

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل