نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ممنوعیت فروش ماشین‌های بنزینی در آلمان تا سال 2030

دولت آلمان وعده داده که تا سال ۲۰۵۰ میزان انتشار کربن دی اکسید را تا ۹۵ درصد کاهش دهد. اما اگر این کشور نتواند آلودگی ناشی از حمل و نقل را کاهش دهد، نمی‌تواند به این هدف برسد. از آنجایی که طول عمر خودروها معمولا ۲۰ سال است، بنابراین ثبت نام ماشین‌های دیزلی و بنزینی طی ۱۵ سال آینده ممنوع می‌شود.

«رینر باکه»، معاون وزیر اقتصاد آلمان، می‌گوید: «واقعیت این است که از سال ۱۹۹۰ آلاینده‌های ناشی از حمل و نقل اصلا کاهش نداشته است. در حال حاضر، ما راه حلی برای کاهش آلایندگی‌های کامیون‌ها نداریم، اما برای مشکل وسایل نقلیه شخصی راه حل داریم.»

آلمان در کاهش میزان گازهای آلاینده که وسایل حمل و نقل منتشر می‌کنند، از دیگر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا عقب‌تر است. طبق آمار وزارت اقتصاد آلمان، یک پنجم گازهای گلخانه‌ای این کشور را ماشین‌های بنزینی و دیزلی تولید می‌کنند. طی ۵ سال آینده این کشور باید بتواند ۱۰ میلیون تن از گاز کربن دی اکسید را کاهش دهد.

«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، یارانه‌هایی را برای ماشین های برقی در نظر گرفته تا به گسترش استفاده از این خودروها کمک کند. این اقدام به دنبال ماجرای رسوایی فولکس واگن و تقلب‌اش در آزمون‌های سنجش میزان آلایندگی صورت گرفت. در حال حاضر، کشورهای دیگر از جمله چین، نروژ و فرانسه اقدامات مشابهی را در پیش گرفته‌اند. کشور نروژ می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ فروش ماشین‌های بنزینی را ممنوع کند. اجرای این پروژه می‌تواند تعداد ماشین‌های برقی در آلمان را تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ هزار دستگاه برساند. در حال حاضر ماشین‌های برقی تنها ۰٫۶ درصد کل خودروهای این کشور را تشکیل می‌دهند، اما در سال ۲۰۲۵ این رقم به ۸ درصد می‌رسد.

ماشین‌های برقی هنوز بخشی کوچکی از کل خودروهای به فروش رفته در آلمان هستند. در ماه ژانویه حدود ۱۳۰ هزار ماشین هیبریدی و ۲۵ هزار ماشین تمام برقی ثبت نام شد، در حالی که این رقم برای خودروهای بنزینی و دیزلی به ترتیب ۳۰ و ۱۴٫۵ میلیون دستگاه بود.

 

منبع:digikala

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل