نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رشد سرمایه‌گذاری در بنادر با بازده ۵۰درصدی

محمد سعید سیف با اشاره به فعالیت در حوزه سرمایه گذاری در بنادر گفت: حمل و نقل دریایی به عنوان شاخه‌ای از بخش حمل و نقل است که در توسعه تجارت خارجی کشورها نقش مهمی را ایفاء می کند که خوشبختانه در سالهای گذشته در این حوزه از رشد خوبی برخوردار بودیم و با در نظر گرفتن تعداد بنادر و ظرفیت های موجود با بازده ۵۰ درصد مشغول کار هستیم.  

سیف در ادامه گفت: ظرفیت بنادر به صورت متوسط ۵۰ درصد استفاده می شود و جای تقریبا دو برابر شدن استفاده از این ظرفیت در کشور وجود دارد.

سرمایه‌گذاری در بنادر و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور

 سیف توجه ناکافی در امر تخصیص بهینه منابع مالی و فقدان تکنولوژی مدرن جهت توسعه صنعت حمل و نقل را سدی بر سر راه توسعه اقتصادی کشور خواند و گفت: ضروری است تا در جهت تسریع در امر توسعه همه جانبه کشور، از منابع مالی و تکنولوژیکی گسترده‌تری استفاده شود.  

دبیر ستاد صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به برخی سنجش های وضعیت موجود بنادر بیان کرد: به منظور سنجش وضعیت موجود بنادر، برخی شاخصهای فیزیکی کارایی عملیات بندری همانند شاخص اندازه‌گیری اشغال اسکله، شاخص سرعت تخلیه و بارگیری کشتی‌ها، شاخص‌های عملکرد ساعتی اسکله، متوسط زمان توقف کشتی در بندر، زمان انتظار نوبت و زمان سرویس و بازدهی نیروی انسانی بررسی می‌شود.

به گزارش مهر، وی در پایان با اشاره به نقش ترانزیتی، ملی و فراملی بنادر اظهار داشت: اهداف کلان سازمان در توسعه بنادر، تقویت زیرساخت های تجاری کشور بنا شده است و افزایش ظرفیت های حمل و نقل و استفاده از ظرفیت های تجاری کشور در حوزه ترانزیت از جمله برنامه هاست.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل