نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید داروی خاص بیماران تالاسمی در ایران

نوش مهر، مدیر فروش شرکت داروسازی آوه سینا در گفت‌وگو با دانشجو، درباره تولیدات این شرکت گفت: این شرکت از سال 89 تولیدکننده انواع قرص ها و مکمل های تولید داخل می باشد که مکمل‌های این شرکت شامل ویتامین ث جویدنی، قرص جوشان ویتامین ث، قرص آهن و فولیک اسید و قرص گلوکزامین 500 – 750 است.

وی با بیان اینکه داروهای تولیدی این شرکت مشابه خارجی هم دارد، گفت: متاسفانه وجود مشابه خارجی در بازار باعث شده فروش رضایت بخشی را شاهد نباشیم و حتی داروخانه ها داروهای خارجی را به بیماران پیشنهاد می کنند؛ در صورتی که قرص گلوکزامین که یکی از تولیدات شرکت ماست، با قیمت  25 هزار تومان عرضه می شو،د در حالی که مشابه خارجی آن 90 هزار تومان است.

مدیر فروش شرکت داروسازی آوه سینا در ادامه بیان داشت: داروخانه ها به بیماران پیشنهاد می دهند که از داروهای خارجی استفاده کنند؛ حال آنکه داروهای داخلی بومی سازی شده و مطابق با نیاز بیماران در داخل کشور تولید شده، ولی همین امر باعث شده که داروهای ایرانی فروش خوبی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: رسالت وزارت بهداشت این است که مجوز واردات داروهایی را که تولید داخل دارند را، لغو کند و ما تولیدکنندگان داخلی نیز تلاش کنیم تا داروهای ما کیفیت مطلوب و خوبی داشته باشد تا بیماران به سمت داروهای داخلی سوق پیدا کنند.

نوش مهر در ادامه اظهار داشت: بیش از 500 قلم تولیدات قرص و کپسول در این شرکت انجام می شود که از جمله این قرص ها می توان به قرص کنترل فشار خون، مسکن، آنتی هیستامین، قرص های قلبی و عروقی و ضد ویروس اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تولیدکننده یک نوع داروی خاص برای بیماران تالاسمی هستیم که این دارو دفری پرون نام دارد؛ که به صورت انحصاری در دنیا متعلق به کشور ماست و این دارو به کشور سوریه نیز صادر شده است.  صدور دارو به عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در دست بررسی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل