نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمایت شفاف از شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین راهکار برای تجاری‌سازی

بهنام ملکی در جلسه بررسی تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حمایت شفاف، مطمئن و غیر فساد آور از شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین راهکار برای حرکت در مسیر تجاری‌سازی فعالیت‌های مراکز فناوری است.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت ترویج و توسعه تجاری‌سازی و معرفی محصولات دانش‌بنیان در سطح جامعه خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی و تولید محصولات دانش‌بنیان به‌طور حتم مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد را خواستار است.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری قزوین افزود: دفتر جذب و هدایت سرمایه‌گذاری استانداری قزوین بر مبنای برنامه توسعه تولید محصولات دانش‌بنیان را که به تصویب هیات‌وزیران رسیده، در نظر دارد که در مناطق مختلف استان قزوین با هماهنگی‌های لازم و حمایت از تشکل‌های مردمی برای پیشبرد برنامه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های دانش‌بنیان و هدایت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری دانش‌بنیان فراهم و زمینه گفت‌وگو و همکاری را با تشکل‌های مردم‌نهاد شکل دهد.

ملکی تصریح کرد: در شرایط پسا برجام، یکی از مأموریت‌های اصلی همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی، تلاش هوشمندانه و برنامه محور برای مدیریت فرصت‌ها و تهدیدات دوران پسا تحریم به نفع شکل‌گیری اقتصاد و جامعه دانش‌بنیان است و پسابرجام فرصت طلایی برای شتاب‌دهی تولیدات دانش‌بنیان و اشتغال متخصصان و مخترعان است.

وی در ادامه با بیان اینکه، بدون استفاده از فناوری‌ها در اقتصاد جهانی حرفی برای گفتن نخواهیم داشت، ادامه داد: در بازه تحریم‌های اقتصادی، توان علمی و فناوری داخلی، بنا به نیاز روز، پیشرفت داشته و به فضاهای جدید راه پیداکرده است و هم‌اکنون در شـرایط پسابرجام باید بتوانیم درزمینه‌ محصولات و فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، با توجه به شرایط به‌دست‌آمده، وجهـه و اعتبـار تجـاری ببخشیم.

به گزارش ایسنا، سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری قزوین در پایان جلسه توضیح داد: اگر فقط در زمینه‌ همین نانو تونیک اقدام و زمینه تجاری‌سازی آن فراهم شود، با توجه به گیاهی بودن محصول و تأمین تمامی مواد اولیه تولید محصول در داخل کشور، قطعاً می‌توان زنجیره اشتغال مناسبی در زمینه‌ کشاورزی و صنایع تبدیلی باارزش افزوده بالا برای استان قزوین ایجاد کرد.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل