نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از مرکز تجربیات روباتیک

به تازگی نمایشگاهی متفاوت با موضوع روبات ها و قابلیت های گوناگون این فناوری در حوزه های مختلف زندگی بشر به میزبانی کشور چین در حال برگزاری است. این نمایشگاه با عنوان مرکز تجربیات روباتیک یا robot experience center در شهر کونمینگ مرکز استان یو نان واقع در جنوب شرق چین در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه، رستوران و کافه هایی تدارک دیده شده است که امور پذیرائی از میهمانان در آن با استفاده از روبات های پیشخدمت انجام می شود. یکی دیگر از بخش های بسیار جالب این نمایشگاه نیز برگزاری کنسرت موسیقی توسط روبات ها است که در آن گروه ارکستر روباتیک به اجرای زنده قطعات موسیقی می پردازند.

  نمایشگاه فوق الذکر از تاریخ دوازدهم ژوئن برابر با بیست و سوم خرداد ماه سال جاری آغاز به کار کرده است. به گفته مقامات برگزار کننده این نمایشگاه،  بازدید کنندگان از این مرکز می توانند به طور مستقیم با روبات های به نمایش گذاشته شده سر و کار داشته و نحوه عملکرد آن ها را مورد ارزیابی قرار دهند. در این نمایشگاه، رستوران و کافه هایی تدارک دیده شده است که امور پذیرائی از میهمانان در آن با استفاده از روبات های پیشخدمت انجام می شود. یکی دیگر از بخش های بسیار جالب این نمایشگاه نیز برگزاری کنسرت موسیقی توسط روبات ها است که در آن گروه ارکستر روباتیک به اجرای زنده قطعات موسیقی می پردازند.

از جمله مهمترین فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه می توان به  روبات های آتش نشان، روبات های انسان نمای خدمتکار، روبات های موزیسین ، روبات های بوکسور و روبات های صنعتی که در کارخانه جات و خطوط تولید صنعت کاربری دارند، اشاره کرد.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل