نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرداخت رشوه برای ادامه تغییرات اقلیمی!

دنیای سرمایه داری به شدت کثیف است و این امر بر کسی پوشیده نیست ولی وقتی که بحث آینده نوع بشر به میان می آید، دیگر فکر کردن به منافع شخصی و کسب درآمد کلان را نمی توان یک امر انسانی دانست. با این حال به نظر می رسد که سرمایه داران بزرگ ایالات متحده به هیچ عنوان به آینده انسان ها و حتی فرزندان خود اهمیت نمی دهند.

این شرکت پول های فراوانی را در این راه خرج کرده است که در این میان بخشی از این پول ها به سیاستمداران پرداخت شده است تا از نقشه های این شرکت برای ادامه استفاده از سوخت های فسیلی ادامه بدهند.

ماجرا از این قرار است که به تازگی اسنادی به رسانه ها راه یافته اند که نشان می دهند که شرکت انرژی پی بادی (Peabody Energy) که یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان سوخت های فسیلی در جهان محسوب می شود، سرمایه ای سنگین را برای مبارزه با فعالیت در جهت مقابله با تغییرات جوی اختصاص داده است.

این شرکت که صاحب بزرگ ترین مرکز استخراج زغال سنگ در سراسر ایالات متحده آمریکا محسوب می شود، شرکتی ثالث را به عنوان دستمایه اجرای نقشه های پلید خود مورد استفاده قرار داده است و با تزریق سرمایه ای کلان به این شرکت، تلاش زیادی را برای سنگ اندازی در راه مقابله با تغییرات جوی به خرج داده است.

این شرکت پول های فراوانی را در این راه خرج کرده است که در این میان بخشی از این پول ها به سیاستمداران پرداخت شده است تا از نقشه های این شرکت برای ادامه استفاده از سوخت های فسیلی ادامه بدهند. یک نمونه از رشوه دادن های این شرکت را می توان پرداخت رشوه به مراکزی مانند مرکز تحقیقات دی اکسی کربن، مرکز تغییرات جهانی و شورای تغییر قوانین ایالات متحده آمریکا دانست.

به این ترتیب به سادگی می توان دریافت که سیاست های کثیف چگونه آینده کره زمین را به خطر انداخته اند و این پول های سیاه پشت پرده همچنان در حال رد و بدل شدن هستند ولی مدعیان رسیدگی به عدل، چشمان خود را بر روی این فاجعه بسته اند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل