نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهره برداری از واحدهای آزمایشگاهی کنترل میکروبی و رادیوداروها در شیراز

دکتر سلیمان محمدی سامانی رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم بهره برداری از این 2 واحد آزمایشگاهی گفت: آزمایشگاه رادیوداروها مزین به نام شهید هسته ای دکتر علی محمدی است. 
وی اضافه کرد: ساختمان آزمایشگاه رادیو داروها از سال 1391 با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، با نظارت مدیریت فنی دانشگاه علوم پزشکی احداث شده است.
محمدی سامانی یادآور شد: آزمایشگاه کنترل میکروبی هم در سال 95-94 مورد بازسازی و تجهیز قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه بهره برداری از این 2 واحد ازمایشگاهی به خبرنگار ایرنا گفت: بی‌شک امروزه رد پای فناوری هسته‌ای را می‌توان کم و بیش در هر حوزه علمی یافت و یکی از کاربردهای بسیار مفید و منحصر به فرد فناوری هسته‌ای تولید رادیوداروها است که بی‌تردید انقلابی در دانش پزشکی به‌شمار می‌روند.
محمد هادی ایمانیه افزود: با پیشرفت سریع دانش هسته‌ای، پزشکی هسته‌ای و فناوری نانو، و تلفیق این سه، پیشرفت‌های سریعی در دانش تولید رادیو داروها به وقوع پیوسته است، از این رو بخش گسترده‌ای از تحقیقات علمی کشورهای پیشرفته معطوف به مطالعه و گسترش رادیوداروهاست و دانشگاه علوم پزشکی شیرازه دراین زمینه جایگاه مناسبی دارد .
به گزارش ایرنا ، ایمانیه همچنین اظهار داشت : با روند توسعه واحدهای تولیدی صنایع غذایی و آشامیدنی و افزایش میزان تولید این گروه از محصولات در جامعه از یک سو و افزایش میزان واردات از کشورهای مختلف با شاخص ها و استانداردهای کیفی و ایمنی متفاوت،ضرورت کنترل کیفیت و سلامت مواد دارویی و محصولات مشابه بیش از پیش حائز اهمیت است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل