نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمایت از دانشگاه های ماموریت گرا

دکتر مجتبی شریعتی نیاسری روز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی سامانه پژوهش کار در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه های نهادی و ماموریت گرا در راستای ماموریت های تعریف شده مورد حمایت جدی قرار می گیرند.
نیاسری به تصویب چند رشته در رابطه با علوم شناختی اشاره کرد و گفت: امروزه در داخل و خارج از کشور رشته های جدیدی در این حوزه راه اندازی می شوند که میان یا فرا رشته ای هستند.
معاون آموزشی وزیر علوم به حمایت از دوره های بین رشته ای اشاره کرد و گفت: علوم شناختی یکی از زمینه های فرارشته ای است که باید مورد حمایت قرار گیرند.

** یکپارچه سازی نظام آموزشی مهارتی در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: طرح یکپارچه سازی نظام آموزشی مهارتی که از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است در دستور کار این مجموعه قرار دارد.
نیاسری ادامه داد: چگونگی یکپارچه سازی نظام آموزشی مهارتی باید مورد مطالعه دقیق قرار گیرد که این کار تا به نحو صحیح اجرایی شود.
وی آخرین وضعیت تجمیع دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: موضوع تجمیع این دو دانشگاه مطرح نیست.
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه سال 95 سال قانونگذاری در عرصه آموزش عالی است، گفت: مقرر شد که تمام کارهای بدون ضابطه که در گذشته انجام شده یا حتی امروزه شاهد آنها هستیم در چارچوب قانون قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی پردیس دانشگاهی اشاره کرد و گفت: رویکرد ما ساماندهی پردیس و اساسا دانشجویان شهریه پرداز است که این موضوع دردست بررسی است.
نیاسری اظهار امیدواری کرد که این بررسی به زودی به نتیجه رسیده و جمع بندی به اطلاع مردم برسد.
وی بر لزوم دسترسی دانشجویان در پردیس های خودگردان به امکانات و تجهیزات مناسب تاکید کرد و گفت: درست نیست که این دانشجویان از امکانات و تجهیزات مناسب برخوردار نباشد.
معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: ما به دنبال راهی هستیم تا این جوانان از امکانات و تجهیزات مشابه در سایر دانشگاه ها برخوردار باشند.
سامانه «پژوهش‌کار» امروز (دوشنبه) با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان در ایرانداک رونمایی شد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل