طرح های مصوب صندوق از هزار طرح گذشت

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن بیان اینکه تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور به دو هزار و 409 عدد رسیده است گفت: 2005 عدد از این شرکت ها طرح های خود را به صندوق ارائه کرده اند. یعنی حدود 90 درصد. همچنین 1600 شرکت تعیین تکلیف شده و بقیه در دست بررسی هستند.
وی ادامه داد: نکته اصلی این است که از این میان طرح های مصوب از رقم هزار گذشته و این یعنی 1050 طرح مصوب ارائه شده از سوی شرکت های دانش بنیان، که این نشاندهنده یک حرکت مثبت و جدی در کشور است.
سلطانی در ادامه تصریح کرد: اگر به طور متوسط 10 نفر را برای فعالیت در این شرکت ها در نظر بگیریم، بیش از ده هزار و 500 نفر نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی مشغول به کار می شوند.
وی افزود: علاوه بر این، کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری کشور که با دبیری صندوق برگزار می شود در این هفت ماه که از محول شدن این کارگروه به صندوق از سوی دولت می گذرد، 4 صندوق جدید مصوب شده که عبارتند از صندوق پژوهش و فناوری افلاک لرستان، صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان، صندوق پژوهش و فناوری اترک گلستان و توسعه صادرات و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه در این هفت ماه 4 صندوق جدید به 18 صندوقی که در طول 13 سال ایجاد شده اند، اضافه شد بیان کرد: امیدواریم با همین سرعت بتوانیم این صندوق ها را که ابزار مالی توسعه فناوری هستند، ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات صندوق این است که در راستای تامین دفاتر برای شرکت های دانش بنیان، خدماتی ویژه شتاب دهنده ها به آنها ارائه دهیم.

باید در سال اقتصاد دانش بنیان بتوانیم به دستگاه های دولتی بفهمانیم که برای تسهیل کار شرکت های دانش بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی نمایندگی بزنند و آنها را تحریک کنیم و موجی در کشور ایجاد کنیم تا تمایل داشته باشند، این اتفاق بیفتد.

سلطانی اضافه کرد: ایجاد مجتمع "شکوفایی شرکت های دانش بنیان" از دیگر اقدامات صندوق است. این مجتمع که نمادی از فناوری ایرانی است و در همه کشورها چنین مراکزی وجود دارد تا قشر جوان کشور به فناوری تمایل پیدا کنند که این اتفاق در ایران نیفتاده بود. برای ترغیب جوانان هیچ نماد فیزیکی و واقعی در سطح شهر نداشتیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این ساختمان ماموریت خدمات دهی متمرکز به شرکت های دانش بنیان مستقر در سراسر کشور را دارد. چراکه، جوانان باید از طریق فناوری ثروتمند شوند نه از طریق بانک. کسی که از طریق فعالیت های فناورانه ثروتمند شده صد برابر ثروت کسب کرده را به جامعه رسانده و بیشترین خدمات را به جامه داده است.
سلطانی ادامه داد: بنابراین، باید کاری کنیم نماد فناوری ملی جاذبه داشته باشد. از این رو، سعی کردیم با حداکثر فناوری ایرانی ساختمان جدید مرکز را طراحی کنیم. سیستم ها و تجهیزات این ساختمان از فناوری های بومی شرکت های دانش بنیان ایرانی در عین حال مبتنی بر فناوری پیشرفته است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: باید در سال اقتصاد دانش بنیان بتوانیم به دستگاه های دولتی بفهمانیم که برای تسهیل کار شرکت های دانش بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی نمایندگی بزنند و آنها را تحریک کنیم و موجی در کشور ایجاد کنیم تا تمایل داشته باشند، این اتفاق بیفتد.
وی بیان کرد: مصوبه برای خرید یک ساختمان برای صندوق از قبل وجود داشت و تصمیم گرفتیم محل صندوق هم در یک مرکز باشد تا شرکت های دانش بنیان راحت تر به امور خود برسند.
رونمایی از درگاه توانمندسازی شرکت های دانش بنیان
سلطانی در ادامه در رابطه با درگاه توانمندسازی شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان فقط نیاز به توانمندی مالی ندارند، در این درگاه تمامی شرکت های دانش بنیان می تواند به صورت برخط ثبت نام کنند و به صورت آنلاین و برخط آموزش ببینند و خودشان را توانمند کنند.
وی اظهار کرد: دوره های آموزشی زنده مانند مسائل مالی، تحلیل بازار، ارائه مشاوره، استانداردسازی، تجاری سازی و… از خدمات این درگاه است.
بر اساس این گزارش، آدرس این درگاه اینترنتی CBD.MSFUND.ir است.

No tags for this post.

یک دیدگاه

  1. واقعا که مطلبی کامل و گویای همه چیز بود.کاملا ازش استفاده بردم مرسی از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا