نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آمادگی جهاددانشگاهی برای ارائه آموزش‌های تخصصی جوامع هدف

حمیدرضا طیبی صبح امروز در نشست مشترک خود با وزیر اطلاعات در محل پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه ما این آمادگی را به وزارت خارجه اعلام کرده‌ایم که مورد استقبال قرار گرفته است، اظهار کرد: ما علاقه‌مندیم که در این زمینه با وزارت اطلاعات هم همکاری کنیم زیرا در آینده نزدیک این طرح خود را آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه ضمن تشریح نحوه فعالیت‌ و اهداف جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: ما پیشرفت و توسعه علمی، فناوری، آموزشی و فرهنگی را وظیفه خود دانسته و دنبال انتشار دانش، تولید ثروت از تحقیقات علمی و تجاری‌سازی آنها و ایجاد خودباوری و همچنین الگوسازی برای پیشرفت علمی، فناوری و فرهنگی کشور هستیم.

طیبی در ادامه با بیان اینکه 20 درصد از بودجه جهاددانشگاهی از منابع عمومی و 80 درصد از تجاری‌سازی دستاوردهای علمی به دست می‌آید، تصریح کرد: ما بر این باوریم که هر هزینه‌ای برای پژوهش سرمایه‌گذاری شود چهار تا پنج برابر ارزش افزوده خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: ما پیگیریم که تمام دستاوردهای جهاددانشگاهی وارد صنعت شود زیرا نگاه ما به تحقیقات علمی یک نگاه راهبردی است.

دکتر طیبی همچنین پیشنهاد داد که پژوهش در کشور ماموریت‌محور شود؛ مثلاً به پژوهشگاه رویان در زمینه سلول‌های بنیادی ماموریت داده شود و رویان برای رسیدن به اهداف خود بتواند از همه امکانات کشور استفاده کند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در سال 1404 باید مدل اداره کشور را ارائه کنیم و باید هم‌اکنون با رفع موانع به سمت این هدف حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی در این نشست همچنین توضیحاتی به وزیر اطلاعات درباره چارت سازمانی و نحوه فعالیت جهاد دانشگاهی، آخرین دستاورهای جهاد و پژوهشگاه رویان و همچنین مجموعه مشکلات و موانع پیش‌روی جهاددانشگاهی ارائه کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل