ترویج مصرف قلیان بین دختران دانشجو

محمدرضا مسجدی با اشاره به اینکه باید به تقاضاهای جوانان توجه و پاسخ منطقی به آنها داده شود، افزود: اگر جایگزین مناسبی ارائه نشود و تقاضای آنان بی پاسخ بماند، این روند نامناسب ادامه خواهد یافت.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران بیان کرد: به عنوان نمونه وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری باید فضاهای ورزشی و تفریحی خود را توسعه دهند و برنامه‌ های شاد برای نسل جوان فراهم کنند.
وی با اشاره به معضل ترویج قلیان بین دختران دانشجو، نسبت به سلامت آنان به عنوان مادران آینده کشور هشدار داد و گفت: سیگار و قلیان جایگزین تفریحی و سرگرمی می‌خواهد.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه عوارض قلیان مهمتر از سیگار است، افزود: نزدیک به 22 درصد مردان و سه درصد زنان در کشور سیگار می‌کشند این درحالی است که 18 درصد دختران دانشجو قلیان می کشند که 6 برابر مصرف سیگار در بین زنان است.
مسجدی بر لزوم ایجاد دانشگاه فاقد دخانیات در کشور تاکید کرد و گفت: بر اساس قول مساعد معاون وزیر علوم برای دانشگاه بدون دخانیات، جلسه ای برگزار شد تا راهکارهای لازم برای تحقق این موضوع ارائه شود.
به گزارش ایرنا از جمعیت مبارزه با استعمال دخانیت ایران، ممنوعیت استعمال سیگار در تمام فضاهای فیزیکی دانشگاه ها اعم از کلاس ها، آزمایشگاه ها، کتابخانه ها و سالن های ورزشی و غذاخوری، ممنوعیت عرضه سیگار و مواد دخانی در محدوده دانشگاه ها، اجرای برنامه های تشویقی برای ترک سیگار و تعیین شاخص دانشگاه بدون دخانیات در ارزشیابی دانشگاه ها از جمله خواسته های این جمعیت از وزارتخانه های بهداشت و علوم برای تحقق دانشگاه بدون دخانیات است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا