هواپیمای خورشیدی ایمپالس در نیویورک فرود آمد

اکنون ایمپالس باید برای بک عبور دلهره آور از اقیانوس اطلس آماده شود که در این بخش، هدایت هواپیما به عهده کمک خلبان خواهد بود. 
تصمیم گیری درباره زمان عبور از اقیانوس، تصمیمی دشوار خواهد بود و لازم است که در زمان پرواز این هواپیمای فوق العاده سبک که به کندی حرکت می کند، بادهای ملایمی وجود داشته باشد. محققان تصدیق می کنند که ایجاد شرایط مناسب برای پرواز ممکن است چند هفته طول بکشد.
در سال 2015، سولار ایمپالس هشت مرحله پرواز را از ابوظبی به کالائه لوآ Kalaeloa سپری کرد که از جمله آنها می توان به یک مرحله پرواز قابل توجه چهار روزه بر فراز غرب اقیانوس آرام اشاره کرد که طولانی ترین زمان پرواز در تاریخ هوانوردی محسوب می شود.
در ان مرحله از پرواز، باتری های ایمپالس صدمه دید، به طوری که تعمیر باتری ها و بدست آوردن طول روز مطلوب در نیم کره شمالی، ادامه پرواز را 10 ماه به تعویق انداخت. 
پس از بازگشت هواپیما به ابوظبی، گردش آن به دور زمین به پایان می رسد. 
هواپیمای سولار ایمپالس از 17 هزار به اصطلاح سلول فتوولتائیک تشکیل شده است.
به گزارش ایرنا از بی.بی.سی نیوز، این سلول ها یا به طور مستقیم انرژی موتور این هواپیمای الکتریکی را تامین می کنند و یا باتری های لیتیوم – یونی آن را شارژ می کنند تا هواپیما بتواند در شب پرواز کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا