نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر با همکاری ایرانیان غیرمقیم

دکتر بهزاد سلطانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سفرهای استانی که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می شود، جلسه ای با ایرانیان مقیم خارج از کشور آن استان، در زمینه راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و رونق شرکت های دانش بنیان در کشور نیز برگزار می شود.
وی بیان کرد: در این جلسات تاکنون چندین ایرانی مقیم خارج از کشور، در زمینه راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور اعلام آمادگی کرده اند و اکنون مذاکرات آن شروع شده و در حال انجام است.
سلطانی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش دارد امسال (سال 95) سال اوج گیری صندوق در سرمایه گذاری های خطرپذیر و غیرخطرپذیر باشد، افزود: درنظرداریم تا پایان سال تعدادی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر با مشارکت و همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر به صورت مشارکتی، 49 درصد سهام مربوط به صندوق نوآوری و شکوفایی و 51 درصد آن مربوط به بخش خصوصی است؛ در حال حاضر به دلیل اینکه فضای اقتصادی در ایران چندان رونق پیدا نکرده، هنوز بخش خصوصی در این زمینه چندان فعال نشده است.
سلطانی با اشاره به اینکه درحال حاضر چند تقاضا در زمینه مشارکت به صندوق نوآوری و شکوفایی ارایه شده و در حال بررسی است، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در بحث مشارکت بسیار جدی و به دنبال این است که پول داده شده در قالب مشارکت در شرکت ها وارد و هزینه شود نه اینکه مبلغ پرداختی در بانک ها در قالب سرمایه گذاری سپرده و کسب سود انجام شود. 
وی یادآور شد: تا پایان سال جاری قطعا مواردی از ایجاد صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر خواهیم داشت.
سلطانی به برخی مشکلات در این زمینه اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور مد شده است و همه می خواهند این صندوق ها را راه اندازی کنند؛ این درحالی است که تجربه آن در کشور بسیار کم است به طوری که برخی حتی مشارکت معمولی را با مشارکت خطرپذیر اشتباه می گیرند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل