نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دریافت کدهای پیام ماهواره ای با تلفن همراه

طی سال گذشته میلادی ماهواره Light Sail 1 امواج رادئویی متعددی را به زمین مخابره کرد که این امواج توسط بسیاری از علاقه مندان امواج فضائی و رادئویی دریافت شد. در حقیقت این ماهواره به گونه ای طراحی شده است که در فاصله هر چند ثانیه یکبار، امواجی را مخابره می کند که می توانند در ایستگاه های مخابراتی زمین دریافت شده و معمولا این کدهای دریافت شده شامل 238 خط از اطلاعات مرتبط با نحوه عملکرد این ماهواره و گزارش شرایط باتری ها و گیرنده های خورشیدی، شرایط موتور و … است.

این ماهواره به گونه ای طراحی شده است که در فاصله هر چند ثانیه یکبار، امواجی را مخابره می کند که می توانند در ایستگاه های مخابراتی زمین دریافت شده و معمولا این کدهای دریافت شده شامل 238 خط از اطلاعات مرتبط با نحوه عملکرد این ماهواره و گزارش شرایط باتری ها و گیرنده های خورشیدی، شرایط موتور و … است.

در حال حاضر طراحان رادئویی موفق به ساخت و طراحی بسته نرم افزاری خاصی به نام کیوب ست شده اند که می تواند طیف وسیعی از امواج رادیوئی موجود در فضا را دریافت کند که این موضوع قابلیت بهره برداری از این تکنولوژی را در برنامه های بعدی از جمله ماهواره لایت سیل 2 فراهم می کند. این ماهواره به گونه ای طراحی شده است که در هر فاصله 45 ثانیه یکبار ؛ قادر به تولید و ارسال امواج و کدهای ویژه ای است که در فرکانس 437.325 مگا هرتز قابل دریافت و شنیدن است. در روزهای اخیر ارسال کدهای مورس ماهواره لایت سیل 1 شروع شده و جاستین فولی مسئول ارشد تیم مدیریت این ماهواره، ضبط اطلاعات مرتبط با این ماهواره را آغاز کرده است.

گفتنی است تلفن های همراه هوشمند، توانائی دریافت و شنیدن این امواج و کد ها را داشته و اگر کسی علاقه مند به این موضوع باشد می تواند امواج ماهواره لایت سیل 2 را در تلفن های اندروئی دریافت کند. جهت شنیدن و دریافت کدهای رادیوئی فوق اینجا را کلیک کنید.

منبع: planetary

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل