نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

موسس گوگل به دنبال ساخت خودروی پرنده

حدود 5 یا 6 دهه پیش بود که انسان ها آینده خود را به صورت زندگی در شهرهای چند طبقه می دیدند و معتقد بودن که انسان با رسیدن به زمان امروزی ما باید در خودروی پرنده خود نشسته و به سوی محل مورد نظر خود پرواز کند. با این وجود باید گفت که این رویا هنوز در حد سایر موارد مربوطه مورد توجه قرار نداشته است.

لری پیج که یکی از افراد بدنه اصلی گوگل در هنگام تاسیس بوده است، به تازگی شروع به تامین مالی مخفیانه دو شرکت استارت آپ آمریکایی کرده است که گفته می شود هدف از این کار، طراحی خودروهای پرنده است.

اخبار جدید منتشر شده حاکی از آن هستند که یکی از غول های فناوری اطلاعات به دنبال زنده ساختن این رویا است. لری پیج که یکی از افراد بدنه اصلی گوگل در هنگام تاسیس بوده است، به تازگی شروع به تامین مالی مخفیانه دو شرکت استارت آپ آمریکایی کرده است که گفته می شود هدف از این کار، طراحی خودروهای پرنده است.

لری پیج دو شرکت استارت آپ Zee.Aero و Kitty Hawk که هر دو در کالیفرنیا حضور دارند را با سرمایه مالی خود مورد پشتیبانی قرار داده است ولی تا به امروز پروژه خود را به عنوان یک راز نگاه داشته بوده است. با این حال 10 منبع همزمان به ارائه گزارش هایی در این زمینه دست زده اند و حتی برخی از آنها اعلام کرده اند که شرکت Zee.Aero موفق به ساخت نسخه پیش ساخت (پروتوتایپ) خودروی پرنده نیز شده است.

از سوی دیگر نیز گزارش هایی درباره مشاهده اجسام عجیب شناور بین زمین و هوا در نزدیکی مناطق ویژه آزمایش های گوگل به رسانه ها راه یافته است که بیشتر آنها جسم مشاهده شده را وسیله ای پروازی با ابعاد تقریبی برای جابجایی یک انسان تفسیر کرده اند.

از سوی دیگر نیز شرکت Kitty Hawk که توسط موسس آزمایشگاه های X شرکت گوگل یعنی سباستین تران اداره می شود، به دنبال ساخت یک پروژه رقیب برای شرکت Zee.Aero است. شایان ذکر است که تران به عنوان مغز متفکر پروژه خودروی بدون راننده گوگل شناخته می شود.

با این وجود گزارش های دیگری نیز حاکی از این هستند که این پروژه ها به زودی متوقف خواهند شد زیرا لری پیج در ابتدای پروژه تصمیم گرفته بوده است که در صورت لو رفتن اطلاعات این طرح ها به رسانه ها، به سرعت پروژه مربوطه را تعطیل خواهد کرد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل