طراحی نسل جدید آسانسورهای بدون سیم و کابل

تیمی از طراحان انگلیسی در حال بررسی امکان پذیری طرحی هستند که بر پایه آن آسانسورها و قطارهای شهری معلق در هوا و بدون نیاز به سیم ساخته خواهد شد.

این سیستم همچنین می تواند برای طراحی و ساخت نسل جدید متروها و قطارهای شهری استفاده شود و در این روش، ترن ها به صورت شناور در هوا و در ارتفاعات مختلفی از بالا یا زیر یکدیگر عبور خواهند کرد.

این فناوری به معماران اجازه می دهد تا از تعداد زیادی کابین های آسانسور در ساختمان های بلند و برج ها استفاده کنند که به صورت عمودی و افقی در جهات مختلف و بخش های گوناگون ساختمان حرکت می کند. به گفته پژوهشگران این سیستم همچنین می تواند برای طراحی و ساخت نسل جدید متروها و قطارهای شهری استفاده شود و در این روش، ترن ها به صورت شناور در هوا و در ارتفاعات مختلفی از بالا یا زیر یکدیگر عبور خواهند کرد.

به تازگی و در همین رابطه، شرکت های مشهور تحقیقاتی و اجرائی در این زمینه در جلسه ای مشترک به بررسی شرایط اجرائی این پروژه پرداختند. بر اساس گزارش خبرگزاری اسپانیا: شرکت حمل و نقل لندن، شرکت لندن فرست، کمپانی  دبلیو اس پی ، شرکت وسترن ویلیامسون و شرکت تیسن کروپ که همگی در زمینه حمل و نقل عمومی فعال هستند با همکاری یکدیگر قصد اجرای پروژه ای را دارند که می تواند آینده حمل و نقل شهری را دچار تحول بزرگی کند. هنوز جزئیات بیشتری از این پروژه اعلام نشده است.

منبع: efe

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا