بازگشت خط تولید به خاک آلمان با کمک نیروهای روباتیک

شرکت های بزرگ تولید محصولات ورزشی برای سالیان متوالی است که در محل وجود دفاتر اصلی اداری خود به فعالیت تولیدی نمی پردازند. علت این امر نیز این است که یک شرکت انگلیسی، آلمانی و یا ایتالیایی برای داشتن خط تولید داخلی در کشور خود باید هزینه بسیار بالایی را برای حقوق کارگران پرداخت کند ولی با انتقال این خطوط تولید به مناطقی که هزینه کارگر و تولید در آنها اندک است می توان انتظار داشت که هزینه تولید به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

این طرح قرار است تا در سال آینده میلادی عملیاتی شود و علاوه بر راه اندازی خط تولید در آلمان شاهد آن خواهیم بود که کارخانجات روباتیک تولید کفش های ورزشی این شرکت در خاک ایالات متحده آمریکا نیز آغاز به فعالیت خواهند کرد.

در این میان شرکت آدیداس که برای مدت ها در کشورهایی مانند پاکستان به تولید محصولات خود می پرداخت، قصد دارد تا پیشگام تغییر این رویه باشد. البته این امر به این معنی نیست که این شرکت قصد دارد تا خط تولید خود را با همان تعداد کارگر به آلمان انتقال بدهد بلکه مسئولان آدیداس توانسته اند تا راهکاری برای کاهش هزینه نیروی انسانی جهت تولید در خاک کشورشان بیابند.

این راهکار شامل استفاده از سیستم های روباتیک برای کنترل کارخانه و خط تولید است که موجب می شود تا به کمترین تعداد انسان های موجود در کارخانه نیاز باشد. این امر علاوه بر مزایای تولید در کشوری که خانه آدیداس محسوب می شود، می تواند فشار اذهان عمومی بر روی این شرکت را نیز کاهش بدهد زیرا بسیاری استفاده این شرکت از نیروهای کاری فقیر در کشورهای کم درآمد و پرداخت حقوق اندک به انها را به عنوان برده داری مدرن به حساب می آورند.

این طرح قرار است تا در سال آینده میلادی عملیاتی شود و علاوه بر راه اندازی خط تولید در آلمان شاهد آن خواهیم بود که کارخانجات روباتیک تولید کفش های ورزشی این شرکت در خاک ایالات متحده آمریکا نیز آغاز به فعالیت خواهند کرد. به این ترتیب و با استفاده از فناوری هایی مانند چاپ سه بعدی باید گفت که آدیداس در میان تولید کنندگان محصولات ورزشی به یک پیشگام در استفاده از فناوری بدل شده است.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا