نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان عصر طلایی تلفن های همراه هوشمند

تلفن های همراه هوشمند را می توان یکی از عجیب ترین پدیده های قرن جاری به حساب آورد، در حالی که در قرن گذشته عملا مفهوم تلفن همراه با هوشمند بودن نسبتی نداشت، امروزه تقریبا در هر نقطه ای از جهان شاهد استفاده از این تلفن های همراه هوشمند هستیم.

دلیل این امر نیز این است که تقریبا در دنیای امروزی ما هر کسی که توان مالی ضعیفی داشته است نیز به نحوی به یک تلفن همراه هوشمند دسترسی پیدا کرده است و به همین دلیل نیز میزان درخواست خرید به شدت کاهش پیدا کرده است.

با این حال به نظر می رسد که این عصر طلایی برای تولید کنندگان در حال پایان یافتن است و پیش بینی ها حاکی از آن هستند که این روند نجومی رشد تلفن های همراه هوشمند به زودی پایان خواهد یافت. مرکز تحلیلی گارتنر به عنوان یکی از بزرگ ترین بنگاه های تحلیلی فعال ر زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به تازگی آمار مربوط به پیش بینی خود از آینده فروش تلفن های همراه را ارائه کرده است که چندان برای تولیدکنندگان مطلوب به نظر نمی رسد.

آمار ارائه شده نشان می دهد که شرکت های مختلف در سراسر جهان به آمار فروش 1 و نیم میلیارد دستگاه تلفن همراه هوشمند رسیده اند که این رقم بزرگ در ابتدای امر بسیار مناسب به نظر می رسد ولی در بعد مدیریت کلان شرکت ها باید گفت که این آمار حتی می تواند به عنوان یک فاجعه تلقی شود. برای نمونه کافی است بدانید که شرکت بزرگی مانند ال جی در طول سال گذشته میلادی در برابر هر یک از تلفن های همراه هوشمندی که فروخت، تنها 1.2 سنت (0.012 دلار) سود به دست آورد.

این مرکز اعلام کرده است که این روند ادامه خواهد داشت زیرا عملا بازار تلفن های همراه هوشمند به وضعیت اشباع رسیده است و به این ترتیب شاهد خروج بسیاری از نام های بزرگ از این بازار خواهیم بود. دلیل این امر نیز این است که تقریبا در دنیای امروزی ما هر کسی که توان مالی ضعیفی داشته است نیز به نحوی به یک تلفن همراه هوشمند دسترسی پیدا کرده است و به همین دلیل نیز میزان درخواست خرید به شدت کاهش پیدا کرده است.

با این شرایط هر فرد حداقل دو تا سه سال به استفاده از دستگاه خود ادامه خواهد داد و به همین دلیل نیز آمار فروش فعلی به شدت دستخوش تغییر خواهد شد. اگر می خواهید دیدگاه مناسبی را نسبت به وضعیت آینده تولید کنندگان تلفن های همراه هوشمند داشته باشید، می توانید به بازار تولید لپ تاپ نگاهی انداخته و بر اساس وضعیت اسفناک بسیاری از شرکت های بزرگ تاریخ این بازار دریابید که آینده شرکت های تولید کننده همراه هوشمند چگونه خواهد بود.

منبع: Engadget

 ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل